Ga naar inhoud

Een van de aangesloten usb apparaten werkt mogelijk niet goed

Kurtt

Aanbevolen berichten

Gisteren kreeg ik bij mijn broer de melding bij het opstarten "een van de aangesloten usb apparaten werkt mogelijk niet goed" . Als ik dan dubbelklik op die melding, komt er ongeveer hetvolgende:

USB Hub

usb 1

usb 2

usb 3

usb 4

usb 5

usb 6

En dan is usb 5 vetgedrukt, dus daar dit het probleem. Maar welke usb kabel is nu usb 5? Van welk apparaat? Printer, externe harde schijf? Dus welke usb-kabel is usb5?? Opgelet: bovenstaande is slechts een schets en niet de exacte melding als ik dubbelklik.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg storend, want alle aparaten werken goed. Printer werkt, en alle andere apparaten ook. Ik heb wel zonet mijn eigen externe harde schijf gekoppeld aan de pc van mijn broer, en misschien niet goed ont-koppeld??

Maar die melding verschijnt steeds. Als ik de usb van plaats verwissel, zou dat iets uithalen? Misschien usb slot stuk ofzo?

Ik ga er donderdag terug naartoe. Misschien wat tips?

groeten

kurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB die stuk is kan gebeuren maar heel zelden.

Externe harddisk moet je wel altijd onderaan rechts op icoontje "veilig verwijderen" klikken anders is er gevaar dat het icoontje en mogelijkheid gegevens kwijt te geraken.

Soms krijgt je ook melding dat je beter usb 2.0 gebruikt.

Dit kan te wijten zijn aan de losse usb hub die geen usb 2.0 ondersteund.

Meestal is dat een goedkope usb hub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen dit eens uitproberen:

-usb externe harde schijf aansluiten, dan icoontje "veilig verwijderen" rechtsklikken,

-dan pc herstarten

-dan nog probleem, externe harde schijf aansluiten, dan "zoeken naar gewijzigde apparaten" in configscherm, icoontje "veilig verwijderen" rechtsklikken, opnieuw opstarten

-dan nog probleem, controllers verwijderen zoals in artikel van microsoft geschreven staat

-dan terug opstarten

USB-poort werkt niet meer na verwijdering of aansluiting van een USB-apparaat

(is dit een veilige procedure, of toch maar eerst herstelpunt aanmaken?)

Ik koppel inderdaad mijn externe harde schijf "zomaar" af, zonder op "veilig verwijderen" te klikken. Vandaar dat die die melding geeft waarschijnlijk. Wat ook raar is, wanneer de usb-kabel van de externe harde schijf er niet in zit en ik herstart de pc, geeft hij die melding van "een van de aangesloten usb apparaten werkt niet goed", maar zit de usb-kabel van de externe harde schijf er WEL in tijdens het opstarten, en ik start op, dan geeft die geen foutmelding (dus geen melding "een van de aangesloten apparaten werkt niet meer".

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

"is dit een veilige procedure" , dat mag je doen want als je opstart zal windows alle usb-poorten weer herkenen en installeren.

Op uw link staat ook een fix indien nodig.

Met apparaten zomaar afkoppelen bedoeld ik wel externe toestellen zoals dvd-speler, harddisk enz. Dit geldt niet voor gewone usb-stick want die kan je zonder probleem ontkoppelen.

Hoe kan je weten welke apparaten wel of niet zomaar kan ontkoppelen is het volgende:

Ga naar apparatenbeheer / schijfstation

Klik op bijvoorbeeld: usb-stick met de rechtermuisknop

Ga naar tab Beleidinstelling

Dan zie je standaard "snel verwijderen" anders staat er de tweede mogelijkheid.

Bij de tweede mogelijkheid moet je de toestel veilig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja dat microsoft zegt dat je zomaar alle usb ingangen mag verwijderen via die link, klopt toch niet helemaal

Ik heb het uitgetest op mijne xp en bij herstart vond hij mijn muis niet meer automatisch, kreeg foutboodschap: "windows kan installatieprogramma voor mouse niet laden"

Ik heb dan maar een image teruggezet (ik er gelukkig één gemaakt op 25/3/2010.

Dus als "snelle verwijdering" staat aangevinkt in dat dialoogvenster, dan mag je de usb stekker zomaar uittrekken? Dus momenteel staat dat op een andere waarde bij mijn broer dan, en daarom doet Windows zo raar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan perfect alle sub ingangen zomaar verwijderen.

Maar je doet zoiets niet doen als er een toestel is aangesloten.

Want windows moet eerst de usb installeren.

Daarna moet je de computer weer opstarten en dan pas aansluiten.

Als er snelle verwijdering staat aangevinkt door windows dan mag je zomaar ontkoppelen.

Nu kan het zijn dat windows de usb niet herkend maar dat is simpel op te lossen door in apparatenbeheer / actie / zoeken naar gewijzigde apparaten.

Wel is het zo dat windows ook in goede staat moet zijn.

Zelf heb ik nog nooit een image gemaakt.

Moet er iets zijn dan gebruik ik gewoon de herstelpunt.

Maar dat ik heb nauwelijks moeten gebruiken.

In bijna 2 jaar dat mijn huidige XP heb, heb ik zelfs nog nooit herstelpunt moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.