Ga naar inhoud

Computer loopt vast

Bookashade

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben de trotse eigenaar van een DELL Dell? SP2309W zwarte LCD-breedbeeldflatpanel - Zwart : Monitors en monitoraccessoires | Dell België scherm waar ik tot nu toe zeer tevreden van was. Tot ik Call of Duty Modern Warfare 2 begon te spelen.

Af en toe tijdens het spelen wordt mijn scherm zwart en komt er op:

The current input timing is not supported by the monitor display. Please change your input timing to 2048*1152@60Hz or any other monitor listed timing as per the monitor specifications.

Nu heb ik al op verschillende resoluties proberen te spelen waaronder ook deze welke hij mij aanraad (wat de maximale resolutie van mijn scherm is en ook de native resolutie is volgens mij). Telkens als dit voorvalt moet ik mijn computer rebooten door middel van de aanknop ingedrukt te houden wat zeker niet goed is voor mijn splinternieuwe computer tongue.gif

Dus als iemand enig idee heeft wat ik hier aan kan veranderen?

PS: Ik heb de nieuwste drivers reeds geïnstalleerd.

PS2: Ik is ook al gebeurd dat mijn scherm gewoon wit kleurt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een ander scherm tot je beschikking?

Op wat voor een systeem is dat scherm aangesloten (processor, Moederbord en grafische kaart. Rest is, denk ik, niet nodig.)

Helaas niet, ik heb men oud scherm verkocht.

Systeem:

MSI Moederbord

AMD Athlon 2 X4 620 Processor (4 CPU's), ~2.6Ghz

4096MB RAM

ATI Radeon HD 4800 series, native: 2048x1152@60hz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke...

Welke resoluties kun bij CoD MW2 uit kiezen?

Welke aansluiting zijn er mogelijk aan je scherm (VGA, DVI, HDMI, DisplayPort) en welke daarvan gebruik je?

Blijkbaar zou het iets te maken hebben met je aansluiting of met het feit dat het programma geen enkele resolutie kan gebruiken die je scherm aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke...

Welke resoluties kun bij CoD MW2 uit kiezen?

Welke aansluiting zijn er mogelijk aan je scherm (VGA, DVI, HDMI, DisplayPort) en welke daarvan gebruik je?

Blijkbaar zou het iets te maken hebben met je aansluiting of met het feit dat het programma geen enkele resolutie kan gebruiken die je scherm aankan.

Ik heb al elke resolutie uitgeprobeerd in CoD MW2, waaronder 2048x1152 en eentje lager (1920x1080) maar nog steeds hetzelfde probleem. Misschien wel leuk om te weten dat het niet enkel bij CoD MW2 voorvalt, ik heb ook even Need for Speed Shift gespeeld en daar gebeurde het bijna meteen nadat ik begon te racen.

Mijn scherm is rechtstreeks aangesloten op mijn grafische kaart via DVI. Ik heb ook ergens hier een VGA converter liggen maar dan is de kwaliteit van mijn beeld niet zo goed als via DVI had ik opgevangen.

Edit: daarjuist weer voorgevallen, kreeg deze keer een blue screen van windows en na terug op te starten kreeg ik een foutmelding dat er een fout was met de drivers. Ik heb dan maar de drivers nog eens gedownload en geïnstalleerd maar tevergeefs, na een kwartier spelen terug hetzelfde probleem. Bij foutmeldingen stond er toen dat de driver gestopt was.

aangepast door Bookashade
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt niet in de resolutie van je scherm maar in de input timing = de tijd dat je monitor nodig heeft om een beeld te verwerken om de kwaliteit ervan te verbeteren.

Een scherm heeft naast een responstijd ook een input lag, een zekere vertraging van reageren op input via muis, toetsenbord...

De meeste fabricanten van schermen geven geen info over de input lag maar dit is wel degelijk van belang voor gamen.

Bij LCD flatscreen schermen is dit probleem normaal nauwelijks merkbaar behalve als je zware spellen draait. Dan kan het scherm soms niet snel genoeg volgen.

Kijk eens in het menu van je spel of er een calibratiemogelijkheid inzit om deze vertraging op te vangen.

Sommige schermen hebben ook een game-mode waarin dit probleem iets verminderd wordt. Kijk dus ook eens in de handleiding van je scherm zelf.

Hier kan je zowel de respons-tijd ( de tijd die beeldpunten nodig hebben om een volledige cyclus te doorlopen. Hoe korter de tijd hoe beter je scherm met snel veranderende beelden omkan) als de input lag van je scherm testen:

http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_response_time.php

Maar aangezien je geen tweede scherm hebt zal je de input lag niet kunnen testen eigenlijk.

Als je op beiden slecht scoort kan het zijn dat je scherm niet geschikt is voor zware games.

aangepast door ameya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt niet in de resolutie van je scherm maar in de input timing = de tijd dat je monitor nodig heeft om een beeld te verwerken om de kwaliteit ervan te verbeteren.

Bij LCD flatscreen schermen is dit probleem normaal nauwelijks merkbaar behalve als je zware spellen draait. Dan kan het scherm soms niet snel genoeg volgen.

Kijk eens in het menu van je spel of er een calibratiemogelijkheid inzit om deze vertraging op te vangen.

Sommige schermen hebben ook een game-mode waarin dit probleem iets verminderd wordt. Kijk dus ook eens in de handleiding van je scherm zelf.

In CoDMW2 zit er idd een safe-mode die ik nu juist uitgeprobeerd heb. Safe-mode houdt in dat ik in een kadertje van denkik 640*480 speel aangezien ik windowed mode speel of ongeloofelijk lelijke resolutie voor in full screen mode.

Dit zou toch niet mogen op een computer die ik nog maar sinds begin december heb? Is er geen oplossing dan voor dit probleem buiten nieuwe apparatuur aankopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die safe mode verandert blijkbaar enkel de resolutie. Dus dat is niet wat je moet aanpakken. Zijn er geen andere calibratiemogelijkheden in dat spel?

Heb je al in de handleiding van je scherm zelf gezien of er een game-modus opzit of een mogelijkheid om de input timing in te stellen?

In de foutmelding over die input timing die je geeft staat dat je 2048*1152@60 Hz moet instellen in je monitor of een andere timing die mogelijk is in je monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.