Ga naar inhoud

problemen met software aangifte 2009 belastingdienst


pioen

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem met het ondertekenen van mijn digitale aangifte van de belastingdienst. Ik kan het programma invullen maar niet ondertekenen èn dus niet verzenden. Ik heb het ongeveer 20 keer geprobeerd, het programma er 3 keer afgehaald en opnieuw ingevuld, ook midden in de nacht ( het ligt dus niet aan de drukte) , de belastingdienst gebeld - kunnen me niet helpen-, digi-D gebeld (dat werkt goed), iemand gebeld van Logius ( die gaan ook over software van de overheid), firewall uitgezet, po-up blocker uitgezet, met Mozilla geprobeerd, etc etc. Het mag allemaal niet baten.

Wie weet raad? Als ik de aangifte vandaag niet kan versturen moet het op papier en zit ik volgend jaar misschien met hetzelfde probleem. Ik heb overigens nog nooit eerder dit probleem met de aangifte gehad.

Ik draai op Windows XP en Internet Explorer 8 is mijn browser.

vr gr van Pioen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel waarschijnlijk moet je met kaartlezer en uw pas aanmelden.

Dus moet je de kaartlezer driver instaleren wat je waarschijnlijk hebt gedaan.

Maar je moet ook uw browser aan passen om digitaal te kunnen werken.

Beste is om Internet explorer voor te gebruiken.

Waar hebt je de nodige drivers/software gedownload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo stegisoft, ik heb het programma van de aangifte gewoon gedownload van de site van de belastingdienst zoals ik ieder jaar doe. Ik kan dus wel in het programma maar het niet afsluiten/verzenden. Ik weet niet wat je bedoelt met kaartlezer etc, ik heb gewoon Explorer 8 en wat bedoel je met een pas?

Ik heb een digi-D code en dat zou voldoende moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Pioen,

Had vanmorgen ook problemen met onder tekenen. Na een uurtje weer geprobeerd en toen lukte het wel. Hoorde echter dat het probleem ook hartnekkiger kan zijn.

Weet niet of het invullen veel werk is, maar ik zou helemaal opnieuw beginnen.

Je hebt natuurlijk nu een uitdraai dus het opnieuw invullen is geen groot probleem.

Stap 1 ga naar de belasting site

Stap 2 download het programma

Stap 3 op de vraag om de gegevens automatisch in te vullen heeft u het Digi-D gebruikersnaam en paswoord nodig

Stap 4 (stap 3 gelukt is) alles opnieuw invoeren

Stap 5 aangifte nogmaals printen

Stap 6 met Digi-D onderteken en aangifte uploaden naar belasting dienst

Stap 6 bevestiging van ontvangst opslaan en afdrukken.

Dit heeft gewerk bij een kennis van mij die ook deze morgen problemen had.

Suc6.

Stegisoft - Digi-D werkt met een gebruikersnaam en pasword. Dit dient aangevraagt te worden op de desbetreffende site. De bevestiging komt met de post en daarna is dit uitstekend te gebruiken. Werkt anders als bij banken en dus niet met kaartlezer etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry wij praten langs elkaar heen, ik zie nu pas dat dit een Belgische site is. foutje van mij.... tja ik zit in NL dus wij hebben een ander systeem. Ik ga dus maar weer verder zoeken naar hulp.

Dank voor de moeite! vriendelijke groeten van Pioen

---------- Post toegevoegd om 14:58 ---------- Vorige post was om 14:50 ----------

hallo Qoompaqniet, ook jij bedankt voor je reactie. Ik ben al sinds gisterenmiddag bezig, heb het meer dan twintig keer geprobeerd, veel telefoontjes gepleegd, ben er zelfs midden in de nacht voor opgestaan omdat ze zeiden dat het aan de drukte lag. Ik ben zeer bekend met digi-D en zo, doe al jaren mijn aangifte digitaal dus ik baal dat het niet lukt. Als ik het vandaag niet voor elkaar krijg moet ik een papieren aangifte doen en dat gaat heel lang duren en dan volgend jaar wellicht weer problemen met digitaal aangifte doen, het lijkt er bijna op alsof de software beschadigd is. Dus ik probeer het echt vandaag op te lossen maar ja ik ben een leek.

ps : ik heb gisteren de automatisch optie genoemn, toen begonnen de problemen al, vandaag alles handmatig gedaan, heeft ook niets geholpen... En zo ploeteren we voort.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog aan het tobben , dit jaar voor het eerst problemen, nog nooit eerder gehad ook. Ik probeer het nu op de manier zoals je beschreef maar: ik moet na did-D code kiezen uit twee opties : automatisch invullen (dan kan ik mijn gegevens niet wijzigen of verwijderen) of een eerder ingevulde aangifte opnieuw invullen. Maar ook dat heb ik al eens geprobeerd. Ik denk dus niet dat het nog gaat lukken, wist ik maar waar het aan lag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pioen, met automatisch invullen kan je wel degelijk alles wijzigen.

Wat op je jaar opgave staat die je van je werkgever hebt gekregen wordt dan automatisch ingevuld in het formulier, samen met andere gegevens zoals geboortejaar, bankrekening waar geld te halen is, en sofinummer/burgerservice nummer.

Dit alles moet je controleren en als dit niet correct is kan je het gewoon wijzigen.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.