Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi !

Net 'n nieuwe interne PATA HD gekocht (MAXTOR 320GB - 9RV06H1T).

Ik wou die als 2de schijf in mijn 2de PC (P III - 650 MHz - IDE HD) stoppen, om die als privé-PC op een andere locatie te gebruiken...

HD wordt NIET herkent... :confused: Balen... :(

Stop ik die in mijn externe HD-behuizing (zit normaal gezien een WD 250GB in), sluit ik het aan (via USB-aansluiting) op mijn P IV (Intern 4x HD SATA 250GB) >>> systeem herkent de HD nog steeds niet... :confused:

Wat die ik fout of wat moet ik doen...?

Ik ben (zoals in mijn intro beschreven) géén kenner op soft- & hardware-gebied, enkel een "gebruiker"...

Kan mij iemand op weg helpen...?

Op voorhand dank !!! :thx:

Grtz, H.

Geplaatst:

Huh... Weet ik niet... :confused:

Ik heb daarnet die HD (320 GB) intern aangesloten op mijn oude P III 1 GB & bij het opstarten herkende het systeem de schijf, maar als ik op "mijn PC" klik, verschijnt enkel de C-schijf, géén andere... :(

Is er eigenlijk (veel) verschil tussen IDE & PATA...?

Het zag er dezelfde aansluiting uit in de winkel & de verkoper zei mij dat dit ging werken op "de oude PC's"... :mrgreen:

Maar blijkbaar niet...

Advies...? Behalve de schijf uit 't raam flikkeren... ;)

Grtz, H.

Geplaatst:

lijkt me eerder een partitieprobleem

een harde schijf moet gepartitoneerd worden

c: is een partitie op je harde schijf...

hier de wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Partitie_%28informatica%29

en dan ng dit:

Schijfbeheer gebruiken

U start Schijfbeheer als volgt: 1. Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators. 2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK. 3. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven. Als u de weergave van uw schijven en volumes in de bovenste en onderste deelvensters wilt aanpassen, wijst u Boven of Onder aan in het menu Beeld, waarna u op de gewenste weergave klikt. OPMERKING: Microsoft raadt u aan een reservekopie te maken van uw volledige schijfinhoud voordat u enige wijzigingen aanbrengt op uw schijven of volumes.

Een nieuwe partitie of logisch station maken

Ga als volgt te werk als u een nieuwe partitie of logisch station op een standaardschijf wilt maken: 1. Voer in het venster Schijfbeheer een van de volgende procedures uit en ga vervolgens door met stap 2: •Als u een nieuwe partitie wilt maken, klikt u met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen ruimte van de standaardschijf waarop u de partitie wilt maken. Vervolgens klikt u op Nieuwe partitie. • Als u een nieuw logisch station in een uitgebreide partitie wilt maken, klikt u met de rechtermuisknop op vrije ruimte in een uitgebreide partitie waar u het logische station wilt maken. Vervolgens klikt u op Nieuw logisch station. 2. In de wizard Nieuwe partitie klikt u op Volgende. 3. Klik op het type partitie dat u wilt maken (te weten Primaire partitie , Uitgebreide partitie of Logisch station ) en klik op Volgende. 4. Geef de grootte van de partitie op bij Partitiegrootte in MB en klik op Volgende. 5. Beslis of u handmatig een stationsaanduiding wilt toewijzen, het systeem automatisch het station wilt laten inventariseren of dat u geen stationsaanduiding wilt toewijzen aan de nieuwe partitie of het logische station. Klik op Volgende. 6. Geef de formatteringsopties aan die u wilt gebruiken. Hiertoe volgt u een van de volgende procedures: • Als u de partitie niet wilt formatteren, klikt u op Deze partitie niet formatteren en klik op Volgende. • Als u de partitie wel wilt formatteren, klikt u op Deze partitie op basis van de volgende instellingen formatteren en voert u de volgende procedure in het dialoogvenster Formatteren uit: a. Geef een naam op voor het volume in het vak Volumenaam. Deze stap is optioneel. b. Klik op het gewenste bestandssysteem in het vak Bestandssysteem.

U kunt ook de aan de schijf toegewezen eenheidsgrootte wijzigen. Geef vervolgens aan of u een snelle formattering wilt uitvoeren of dat u bestands- en mapcompressie wilt inschakelen voor NTFS-volumes. Klik op Volgende.

7. Controleer of de opties die u hebt geselecteerd, juist zijn en klik op Voltooien. De nieuwe partitie of het logische station wordt gemaakt en wordt in het venster Schijfbeheer weergegeven in de van toepassing zijnde standaardschijf. Als u ervoor kiest het volume in stap 6 te formatteren, wordt het formatteren nu gestart.

Geplaatst:

Ja, Ik denk dat je moederbord gewoon niet zo'n grootte schijven ondersteund. Ik had vroeger nog een celeron en had een schijf van 160 GB gekocht maar het werd niet herkent door de computer. Ik zou oftewel terug gaan naar uw computerdealer of ik zou kijken voor een andere PC want die P III is niet van de recentste. Ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen.

Karim

Geplaatst:

Hmmm...

MB is (zoals in mijn intro) ASUS P5GD1 PRO...

Gebruik 4 HD's van 250 GB... wel SATA...

Normaal gezien gebruik ik als ext HD 'n 250 GB WD IDE (USB-aansluiting)...

In die configuratie (WD er uitgenomen & MAXTOR 320 GB PATA) wordt de (nieuwe) HD (nog) niet herkent...

Bij 't opstarten zeggen al mijn PC's (via ballonnetje) nieuwe hardware gevonden (MX............), doch achteraf, als 'k "mijn computer" open doe >>> géén extra schijf te zien... :-(

OK dat er compartimenteringen (zouden) moeten zijn... (alhoewel)...

Elke HD van mij heeft 1 doel:

1ste: install

2de: games

3de: fotografie & film

4de: opslag

Tot zover alles OK...

Maar enig probleem: herkenning van de (nieuwe) extra externe HD...

???... Grtz, H.

Geplaatst:

Hoi !

Update...!

Aparaatbeheer herkent mijn HD 320 GB wel degelijk (op mijn PIV) als MAXTOR S TM33208A USB Device...

Doch... nog steeds NIET terug te vinden in "mijn computer"...!

Oplossing/raad gevraagd... Thanks !

Grtz, H.

Geplaatst:

partitioneer de schijf eens ;)

ken het probleem had het ook wel eens gezien, harde schijf gepartitioneerd en probleem was opgelost :)

(partitioneren kan met bijvoorbeeld partition magic of met de xp/vista cd/dvd zelf kan dat ook)

Geplaatst:

Hoi Yannick !

Da's nou net 't probleem...

In HARDWAREBEHEER zie ik de schijf... :-)

In MIJN COMPUTER is hij ONZICHTBAAR...

Dus hoe kan ik hem dan partitioneren, als hij niet te zien is...?

Kzal straks es proberen met Partition Magic, alhoewel PM 7 problemen heeft met mijn PC... Te groot aantal GB's... Niet de eerste keer dat ik dit hoorde (vrienden maakten mij er ook al opmerkzamm op dat zij met versie 7 hun HD's niet konden partitioneren wegens te groot... Misschien versie 8...? Als ik ergens 'n probeerversie vind... :-)

Grtz, H.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.