Ga naar inhoud

extrene HDD van 1.5 TB format van FAT32 naar NTFS duurt laaaaaaang....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb vandaag een externe Medion HDD met 1.5 Terrabyte aangekocht. Volgens de gebruiksaanwijzing was het raadzaam de HDD naar een NTFS te formatteren (standaard stond 'ie op FAT32) ...

Ok, dus om 20u begin ik te formatteren. Nu zijn we ondertussen vijf uur verder, en ik merk dat hij nog maar voor 19% geformatteerd is. na wat gegoogle, alle venstertjes gesloten en... damn... ook m'n schijfbeheer gesloten.

Ik als een flippo terug gegaan tot in schijfbeheer. Tot m'n opluchting zie ik nog steeds status 'formatteren' staan achter de bewuste externe HDD, maar geen procent hoever hij nu zit. De HDD z'n controlelampje blijft ook flikkeren net als toen ik begon te formatteren.

Moet ik nu annuleren of 'm gewoon de hele nacht laten doorgaan met formatteren tot wssl morgenavond??? .... als ik dit geweten had, was ik er nooit aan begonnen... :argh:

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou opnieuw proberen tot je een percentage ziet.

Als je dat vervolgens te zien krijgt kan je hem laten lopen tot hij klaar is.

Een externe hardeschijf werkt maar zo snel als de USB connectie toe laat, meestal is dit USB 2, deze werkt aan 30MB/s om te schrijven en te lezen. Deze omzetting van 1.500.000 MB van FAT 32 naar NTFS zal dus rond de 14 uur in beslag nemen. Want 1.500.000 MB / (30MB/s) / 60s / 60m = 13,8h. Hierbij is MB = megabyte, s = seconde, m = minuten en h = uren. (waarom delen door 30MB/s ? Omdat het gedeeld wordt door 2, 30MB/s lezen, 30MB/s schrijven)

aangepast door Xenthos
Geplaatst:
Ik zou opnieuw proberen tot je een percentage ziet.

Als je dat vervolgens te zien krijgt kan je hem laten lopen tot hij klaar is.

Een externe hardeschijf werkt maar zo snel als de USB connectie toe laat, meestal is dit USB 2, deze werkt aan 30MB/s om te schrijven en te lezen. Deze omzetting van 1.500.000 MB van FAT 32 naar NTFS zal dus rond de 14 uur in beslag nemen. Want 1.500.000 MB / (30MB/s) / 60s / 60m = 13,8h. Hierbij is MB = megabyte, s = seconde, m = minuten en h = uren.

heb net even tussen de verveling door even uitgerekend... 20% over 5 uur = 1/5 van 1.5TB= 300 Gb reeds gedaan, dus voor aan 100% kwam ik op 25 uur... toch een geruststelling dat 't iets minder lang zal duren...

Seg, ma djee zet och van sint truin? da mut lukkeuh... ich woejen na wal al effe in hasselt, ma zit nog dek "thaas"!:viking:

Grtz

weazle ;)

Geplaatst:
Seg, ma djee zet och van sint truin? da mut lukkeuh... ich woejen na wal al effe in hasselt, ma zit nog dek "thaas

Haha, ja klopt, maar hou het toch maar op Nederlands, ik krijg de "stuppekes" van dialect. :-)

Ken je wel HPUSBFW?

Ken ik en werkt idd sneller maar ik denk dat het in dit geval niet 10 keer sneller kan, omdat je met een "harde" limiet (60MB/s) zit, waarbij de USB dus niet meer data aan kan. Al denk ik wel dat het sneller kan want de geschatte 25 uur t.o.v. de berekende 14 uur wijst erop dat Windows zijn omzetting trager is dan de USB toelaat. (30MB/s schrijven 30MB/s lezen)

aangepast door Xenthos
Geplaatst:

Ik had een harddisk van 350 Gb.

In nauwelijks 10 minuten was het geformateerd via usb 2.0 in nfts.

Wel is zo dat je de juiste externe usb neemt want als je niet oplet ben je wel data kwijt zoals bij mij was gebeurd.

Ik had externe harddisk aangesloten maar wou de usb-stick formateren.

Maar het ging zo snel dat ik de harddisk had geformateerd en niet de usb-stick.

Met dat programma moet je dus zeker zijn dat andere usb harddisk verwijdert is.

Ik had een harddisk van 350 Gb.

In nauwelijks 10 minuten was het geformateerd via usb 2.0 in nfts.

Wel is zo dat je de juiste externe usb neemt want als je niet oplet ben je wel data kwijt zoals bij mij was gebeurd.

Ik had externe harddisk aangesloten maar wou de usb-stick formateren.

Maar het ging zo snel dat ik de harddisk had geformateerd en niet de usb-stick.

Met dat programma moet je dus zeker zijn dat andere usb harddisk verwijdert is.

grootste probleem gaat het annuleren van m'n huidige format zijn, vrees ik... lijkt me niet echt gezond als ik zo es rond google...

aangepast door wezztah
Geplaatst:

Oef als de stroom uitvalt dan ben je in de problemen.

Wat dan?

Dan zou ik in mijn haren krabben.

Zo erg is het niet.

Je kan altijd opnieuw formateren.

Ik had bij mijn externe harddisk formateren gestopt en later opnieuw geformateerd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.