Ga naar inhoud

Wit scherm computer start niet op

Sprinky

Aanbevolen berichten

Sinds een enkele dagen werkt mijn computer niet meer.

Ik was op het internet op een forum terwijl ik op hetzelfde moment Youtube wat muziek ophad gezet en toen opeens kreeg ik een wit scherm. Ik kon er niets meer mee. Meerdere malen opgestart maar steeds maar weer dat witte scherm. Even voor de duidelijkheid: Bij het opstarten krijg ik een wit scherm, af en toe knippert hij op zwart maar hij blijft hoofdzakelijk wit dus geen bureaublad, icoontjes of taakbalk of wat dan ook. Paar dagen geleden is er een nieuwe voeding erin gezet en dat is gewoon goed gegaan tot die ene dag. Alle kabels heb ik opnieuw erin gezet maar geen succes. CTRL + Alt + Delete werkt niet en alles wat ik indruk reageert ie niet op. Hij blijft wit.

Even wat info:

Ik heb een Windows XP SP 2

Monitor: samsung, synchmaster 943nw (bijna 2 jaar oud)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar zonder resultaat.:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een andere monitor om aan te sluiten. Als het dan ook nog niet werkt kunnen we het slecht functioneren van de monitor al uitsluiten.

Andere monitor aangesloten en dat werkte in de zin dat ik nu wel wat kan zien i.p.v. een witte scherm. Of het aan de monitor lag en wat daarmee aan de hand is weet ik nog steeds niet. Daar zou ik ook hulp over willen krijgen van forummers.

Maar ik zit nu met geheel andere problemen. In de tussentijd ook een nieuwe moederbord (Asus) nieuwe processor (Intel quad core) en grafische kaart (Geforce 8600 GT) aangesloten. Wil 'm opstarten maar dat lukt niet. Ik krijg steeds maar weer dat ik reboot en select bootdevice. Alles wat ik indruk of hiervoor kies maakt geen verschil want ik kom op een gegeven moment toch weer op ditzelfde boodschap. Ik zit al dagen erop te puzzelen maar kom er niet uit.Wie kan me hiermee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikt u op dat nieuw MB uw oude HD met daarop uw besturingssysteem?

Als dat het geval is dan zult u windows opnieuw moeten installeren want op die HD staan de oude drivers voor uw oude systeem geinstalleerd en dat gaat dus niet werken op uw nieuw systeem.

Dat klopt. En ik was al bezig om windows opnieuw te installeren. Echter hij zit de HD niet noch de CD-rom dus ik weet niet wat voor stappen ik nu moet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD die u gebruikt is dat een Pata of een Sata schijf.

Welke XP wil u erop zetten?(SP1,2 of 3 versie)

Hoe kan ik precies zien of wat ik gebruik een Pata of Sata schijf is?

Ik heb een schijf dat met een IDE kabel wordt aangesloten.

Ik wil windows XP SP 1 installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.