Ga naar inhoud

Laptop vindt draadloos netwerk niet meer...

Liesbet

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn laptop vindt al enkele weken mijn 'thuis'netwerk niet meer. Er staan enkele andere netwerken van de buren maar het netwerk dat ik nodig heb vindt hij niet terug. Tijdens de week zit ik op kot en daar doet internet (draadloos) het wel perfect. De andere laptops thuis (ook draadloos) ondervinden geen problemen. Als ik mijn laptop met een kabel aan de modem aansluit kan ik wel op internet.

Ik heb al heel wat forums gelezen en dingen geprobeerd maar nog steeds geen oplossing gevonden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Alvast bedankt!

X

Liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de andere laptops hebben op hetzelfde moment toegang tot het internet? Ik had het bij mijn vorige router ook wel eens voor dat het draadloze uitviel en hij een paar minuten later ging lopen rebooten. Heb je het probleem ook als je naast de router zit en draadloos probeert te verbinden (ik vraag dit ivm interferentie, problemen met je antenne (bvb niet krachtig genoeg voor gewapend beton), ...). Misschien dat het probleem na een simpele router reset opgelost is. Stuurt je router trouwens wel een SSID (Dat je router zegt dat hij er is, dit kun je ook uitzetten en als je laptop en router dan ooit met elkaar hebben gepraat weet je laptop dat je router bestaat, maar als dit niet het geval is waat je laptop dus niet van het bestaan af) uit?

Anders geef ik straks even een link om te scannen op draadloze netwerken (veel uitgebreider dan windows + frequenties etc, als het door een zwak signaal komt zal je router er daar wel tussen staan, maar gaat windows hem negeren wegens te zwak om mee te verbinden, maar ook andere oorzaken zoals buren zitten op eenzelfde frequentie te werken kunnen we hiermee oplossen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de andere laptops hebben wel toegang tot het internet. Op dit moment bijvoorbeeld staat mijn laptop (die het netwerk niet vindt) naast een andere die geen problemen heeft met het internet.

Ik heb al de modem een paar minuten afgelegd (stekker/aan-uit knop/...), heb hem ook al gereset maar er verandert niets.

Als ik naast de router zit lukt draadloos verbinden ook niet.

Hoe kan je terugvinden of je router een SSID uitzendt? Ik heb mijn laptop al langer dan een jaar en nooit problemen gehad met deze draadloze verbinding, pas sinds enkele weken terug vindt hij mijn netwerk niet meer.

(Eigenlijk sinds belgacom hun datalimieten heeft verhoogd, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SSID staat gewoon voor de naam van de router (het lijkt logisch dat hij altijd zijn naam uitstuurt, maar dit moet aan staan). Waarschijnlijk dat dit ook je router niet zal vinden, maar het geeft je inzicht over wat er in je straat en eventueel dezelfde frequenties. http://www.passmark.com/ftp/wirelessmon.exe Mag ik ook vragen, welk besturingssysteem je gebruikt? xp, vista, 7, anders? Kwestie van een paar instellingen te controleren en dat er geen verwarring is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit programma vindt twee andere routers. (Kanaal 1 en Kanaal 6) De mijne vindt hij inderdaad niet.

Ik heb net nog gemerkt dat hij de SSID wel nog uitzendt want als ik bij 'netwerkverbindingen' met de rechtermuisknop op draadloze netwerkverbinding klik en die eerst uitschakel en dan terug inschakel staat de SSID die ik nodig heb wel eventjes op de lijst met draadloze verbindingen. Als ik echter probeer verbinding te maken lukt dit niet en daarna is hij terug verdwenen (gebeurt sowieso na 2 min.)

Ik heb vista als besturingssysteem.

Bedoel je het knopje op mijn laptop om draadloos internet in/uit te schakelen? Ja dat staat aan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar hadden we hier geen lijst met mac adressen, wat waarschijnlijk niet zo veilig was. Bij deze heb ik dit dus aangemaakt. (Via ipadres : MAC filter) was dit wat je bedoelde?

Doordat ik eerst verkeerd was en een ander mac adress had ingevuld bij Clone Mac Adress (wat ik daarna weer heb aangepast) is het SSID van mijn router wel verschenen op de WirelessMon Evaluation Copy. Maar de status staat al een hele tijd op rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.