Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

gisteren heeft mijn vriend per ongeluk een glas water over mijn laptop gemorst.

Mijn laptop stond af en was dicht, maar er was wel water onder mijn laptop gelopen. Hij heeft alles afgedroogd en nog eens met de haardroger ook gedroogd. Ik heb mijn laptop deze morgen opgezet en hij werkte, maar kan ik nog problemen verwachten?

Bedankt op voorhand.

Geplaatst:

Nee, je hoeft geen bang meer te hebben want als er water was geweest dan was er een kortsluiting geweest.

Als je nog zoiets gebeurd kan je best een paar dagen wachten tot je zeker ben dat het droog is.

Ik heb hier niet over een limonade of zo want dat bevat suiker.

Geplaatst:

correct, als het water is en je hebt het netjes laten opdrogen allemaal (beste kan e inderdaad 2 dagen niets mee doen zodat je er echt zeker van bent) dan zou er niets kunnen gebeuren.

als er andere stoffen in het water zitten zoals suiker, zout of iets dergelijks, dan heb je wel een probleem, dat gaat namelijk kristaliseren en zo krijg je kortsluiting.

maar zoals gezegd, water geen enkel probleem, als je eerst maar goed laat drogen

Geplaatst:

Je zou het wel gemerkt hebben als je hem aanstopte, een pc/laptop doet een preboot test en dan krijg je beepjes als er iets fout gaat. Als je kortsluiting had dan zou je minstens één beep moeten horen, en uit ervaring weet ik dat het dan meestal niet bij 1 beepje blijft. In mijn geval was het een kakofonie van beepjes en ja alles die stuk kon van hardware was uhm stuk :(

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.