Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

heb een probleempje met het back-uppen met dvdshrink: het lukt mij niet om een iso image te maken. Ligt het aan het nero-programma, dat is Nero Express6 oem. De backup lukt wel maar het zijn verschillende mds bestanden inplaats van 1 iso bestand!

groetjes, Diana ;)

Geplaatst:

als je dvd shrink gebruikt moet je helemaal geen ISO files maken of importeren !! :mrgreen:

ow even voor de duidelijkheid DVDshrink kan alleen films op dvd zetten en ik geloof ook op harde schijf maar dan heb je nog steeds geen ISO files

hetgeen wat je moet doen:

zorg dat je film in een video_ts bestand staat er staat meestal ook een mapje audio_ts bij maar die is altijd leeg, deze hoef je niet te verwijderen maar mag wel(ik doe het nooit).

1. open DVDshrink

2. klik als je film op je pc staat op "open files" staat de film op een DVD schijfje klik dan op open disc.

3. kies de hoofdmap van de film bijv.

--|--pirates of the caribbean 3 (map)

__|

__--video_ts (map)

__|

__--audio_ts (map)

DIE _ (UNDERSCORE) MOETEN SPATIES ZIJN MAAR DAT PAKT DIT INVOERSCHERM NIET!!!!!

klik dan gewoon op pirates of the caribbean 3 en druk dan op "OK"

4. nu zal hij eventjes bezig zijn om hem te importeren in je scherm.

5. bovenaan geeft hij aan hoe vol de schijf zal zijn na het branden komt dit in het rood is het waarschijnlijke een DVD-9 en moet je dat ergens instellen dan het DVD-9 moet zijn, je moet dan wel speciale DVD-9 dvdtjes hebben deze zijn 7.6 GB geloof ik.

6. druk op backup en hij zal eerst een scherm geven en daar moet je aangeven waar je naartoe wilt backuppen en welke map je TEMP map moet zijn voor je dvd files

maak de backup target in je dvd brander en meestal staat er een icoontje voor met een dvd en een vlammetje erin.

zet je temp file bijv. op C:\temp of op C:\Program Files\temp dit hoef je maar eenmalig te doen en je temp map wordt automatisch leeg gemaakt.

7. druk dan op "OK" dan gaat hij eerst decoderen en daarna branden. dit decoderen MOET!!! het geen wat hij dan doet is de gehele film van bij. 4.6 GB verkleinen naar een film van 4.4 GB zodat hij zonder foutmeldingen op de dvd kan branden (dit zet hij in de temp map) en dan gaat hij branden. na het branden gaat je dvdbrander lade automatisch open en krijg je een venster dat het branden gelukt of mislukt is. als het gelukt is dan moet je gewoon op "OK" drukken en het hoofdvenster afsluiten.

ow P.S.

DVDshrink kan alleen DVD's en bijv. geen MPG of MP4 alleen .bup (enz) bestanden)

ik hoop dat het een beetje goed is uitgelegd, snap je nog iets niet dan moet je het maar even vragen, ik gebruik DVDshrink namelijks bijna dagelijks.

Geplaatst:

hallo

dankjewel voor de goede uitleg, na deze uitleg is mij gelukt en heb ik al enkele films op mijn laptop kunnen zetten.

greetz, Diana

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.