Ga naar inhoud

overschakelen van XP naar windows 7

Dobby7

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een 8 jaar oude pc met als besturingssysteem windows xp

Ik ben nu van plan om een nieuwe pc te kopen met windows 7 erop.

Ik zie er enorm tegenop om die overschakeling te doen.

Vooral het installeren en formateren van windows 7 baart me zorgen.

Met mijn huidige XP is het voor mij doodsimpel om xp te installeren of te formateren.

Ik heb 1 cd met windows erop, 1 cd met mijn drivers, en 1 cd met geluidskaart enzoverder erop.

Ik heb gehoord dat wanneer je nu een nieuwe pc aankoopt windows 7 er reeds opstaat en dat je maar 1 enkele dvd erbij krijgt met enkel windows 7 erop zonder drivers enzoverder.

Op zich is dat geen probleem maar ik ben iemand die regelmatig formateert, om de 4 a 5 maand gooide ik alles eraf en instaleerd ik xp opnieuw zodat ik weer met een nieuwe schone lei kon beginnen.

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik mijn nieuwe pc met windows 7 later zal moeten formateren met alles erop en eraan?

Mijn excuses voor deze vage uitleg , maar ik heb nooit informatica gevolgd op school en heb destijds alles over xp zelf moeten leren, daardoor vrees ik ook die overschakeling naar windows 7 zo erg.

dank u bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Windows 7 voorgeinstalleerd is op je nieuwe computer, maak dan gewoon een image (systeembackup) van zodra je de computer koopt, zodat je die ten alle tijde kunt terugzetten mocht het nodig zijn.

Ik vind True Image 2010 wel geschikt hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 3 systemen voor windows 7

Systeem 1

De eerste systeem is een vooraf geinstalleerd windows.

Meestal is dat een goedkopere merkcomputer.

Er staat een verborgen backup partitie en u krijgt geen cd.

In geval is het beste om zelf een revecory DVD te maken.

Dit dient u in de handleiding te lezen.

In dit geval krijgt je geen windows 7 dvd.

Systeem 2

Is het zelfde als systeem 1 maar je krijgt wel een recovery dvd en een drivers dvd.

Dat is meestal bij de dure merken.

Bij crash hoeft je gewoon de recovery dvd + meestal F12 klikken en dan zal alles terug in fabriekinstelling zetten inclusief formateren en partitie.

Systeem 3

Je laat een computer assembleren en koopt Windows 7 apart.

Het installeren van windows 7 is bijna gelijk als Windows XP met het verschil dat Windows zelf de driver op internet zoek indien aangesloten is op internet.

Je hoeft zelf niets te doen.

Maar in dit geval kan je ook tijdens de installatie tegen windows 7 zeggen om geen update te doen en dan zal windows 7 de driver niet zelf zoeken.

Dat is een goede oplossing als windows 7 geen goede drivers vindt van vooral de videokaart want Nvidia als ATI slagen maar niet in om fatsoenlijke 64 bits drivers te maken voor de oudere videokaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.