Ga naar inhoud

Blue screen-crash

Aanbevolen berichten

Blue screen-crash

Soms crasht mijn laptop (VISTA) ineens, en krijg ik een blauw scherm met volgende vermelding:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try chaging video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000056, 0xC0000056, 0x00000000, 0x1AC11000)

Kan iemand me helpen,

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond er ook een bestandsnaam vermeld. Het gaat misschien om een probleem met je drivers.

Onlangs nieuwe hardware geïnstalleerd?

Nee, niets nieuwe geinstalleerd de laatste tijd..

***STOP: 0x0000007A (0XC0442E30, 0XC0000056, 0X60951860, 0X885C666F)

***Ntfs.sys-adress 885C666F base at 884F8000, Datestamp 4764ee6d

-> Dit kwam er bij een 2de blue screen-crash op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje geduld kan geen kwaad. Ik heb, net zoals al de andere helpers op het forum, nog andere bezigheden.

Waarschijnlijk is het bestand ntfs.sys beschadigd. Om je probleem op te lossen ga je dit natuurlijk moeten herstellen.

Start de pc op vanaf je Vista-cd.

Er zal een melding verschijnen om op een toets te drukken om op te starten via de cd-rom.

Als dit is gelukt krijg je het installatievenster van Windows.

Klik linksonderaan op de optie "Uw computer herstellen".

Kies je besturingssysteem en klik op volgende.

Kies nu voor de optie "Opdrachtprompt".

Nu moet je het bestand dat is beschadigd kopiëren van de cd-rom.

Typ het volgende:

cd \windows\system32\drivers (zonder spaties) en druk op Enter.

Typ nu:

ren ntfs.sys ntfs.old (hier mee ga je het bestaande bestand een andere naam geven) en druk op Enter.

Typ nu

copy D:\i386\ntfs.sys C:\windows\system32\drivers en druk op Enter.

Typ Quit en haal de cd-rom uit je pc. Start opnieuw op.

Beschik je niet over een windows-cd dan druk je tijdens het opstarten op f8. Kies daarna voor de optie Foutopsporingsmodus en volg de bovenstaande stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.