Ga naar inhoud

Thuisnetwerk met bekabeld xp en draadloos windows 7

Aanbevolen berichten

Als XP wel naar Windows 7 kan maar kan niet in de mappen dan moet je dit goed controleren of dat nog klopt:

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vat de situatie nog een keer samen. Systemen: Compaq EVO 510 met Windows XP Professional SP3 via LAN op router Netgear wp 5 N300, Packard Bell EasyNote Windows XP Home SP3 via LAN op router WP5 en Asus Eee PC Windows 7 via draadloos op router WP5. XP thuisnetwerk via router WP5, gateway naar internet. Als de Asus Win7 niet in een groep zit ziet deze de gedeelde mappen van de XP pc's en gaat via de router het internet op. Als ik de Asus Win7 lid maak van de groep dan zien de XP pc's de Asus Win7 maar de Asus Win7 ziet de XP pc's niet meer en de Asus Win7 kan niet meer het internet op. Het enige netwerk waar de Asus Win7 dan in zit is het Thuisnetwerk, maar zo blind als een vink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor het meedenken. Na de Asus Win7 voor een derde keer aan het thuisnetwerk te hebben toegevoegd (na uit de groep halen gedaan te hebben) en alle pc's incl. router nog een keer opgestart te hebben zien de XP pc's de Asus Win7 en de Asus Win7 ziet de XP pc's. Asus Win 7 kan ook het internet op.

Stegisoft ik gebruik maar 1 router. Ik vermoed wel dat het iets te maken heeft gehad met een instelling in de router. Toch nog deze regenachtige dag goed besteed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.