Ga naar inhoud

netwerk ipconflict

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zit met een probleem. Ik heb een linksys WAG160N router aangesloten op een windows 7 desktop, 1 laptop die draadloos verbonden is (windows 7), en nog 1 desktop met zo'n usb stick voor draadloos internet (XP). Het probleem is er gekomen sinds de XP desktop erbij is gekomen.

Sinds we met drie zijn, werkt het internet vaak niet. Soms volstaat reconnecten, maar meestal moet je de stekker van de router uittrekken.

Via een melding van windows ben ik al te weten gekomen dat dit door een ipconflict veroorzaakt wordt. Ik heb al veel geprobeert:

- elke pc een statisch ip gegeven (via cmd ipconfig /all en dan instellen), maar dit hielp niet. Het waren nochtans allemaal verschillende ipadressen.

- mac adres in de router instellingen veranderd naar lan Mac adres maar 4 laatste cijfers veranderd (had ik ergens gelezen), niets geholpen

- in cmd, "ipconfig /renew" en "ipconfig /release" op duizenden manieren geprobeerd, geen succes

Pas als ik de twee andere pc van het internet loskoppel, en de router herstart door de stekker uit te trekken, werkt het terug op mijn laptop :( dit is zéér vervelend, en zou dus echt moeten veranderen, het heeft geen zin dat we een (veel te dure) router gekocht hebben als we toch met maximum 1-2 computers op het internet kunnen :stupid:

elke hulp is zeer geapprecieerd!

Wietse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je IPconflict hebt betekend dit dat je dezelfde IP adres geeft en dat mag niet.

Ga naar configuratiescherm

Ga naar netwerkverbinding / bij windows 7 netwerkcentrum en dan netwerkverbinding beheren

Klik op lan of draadloos naargelang je verbonden ben en dan op eigenschappen

Klik op TCP/IP en dan op eigenschappen.

Daar moet IP en DNS op automatisch staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor je hulp, maar dit is momenteel het geval. Ik heb het ook al allemaal een statisch ip adres gegeven, een deel wel en een deel niet, maar nog steeds werkt het internet niet naar behoren :( het zou ook door iets anders kunnen komen, maar dit betwijfel ik, aangezien ik af en toe een ipadres-conflict krijg...

als er iets anders zou kunnen zijn dat het verbinden met internet met meer dan 1/2 computers zou kunnen verhinderen, is elk antwoord ook zeer geapprecieerd.

wietse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst windows 7

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Router opnieuw opstarten.

Let op dat je mac adres van de computer toevoegd aan de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit alles van delen was al ingesteld op beide win-7 computers. De andere verbinding die niet gebruikt werden stonden ook uitgeschakeld. Ik heb ook de rest gedaan. deze twee computers kunnen nu samen op internet zonder problemen. De problemen zitten dus wel degelijk bij de laatste windows XP computer. Ik heb daar ook al vanalles geprobeert, maar toch blijft het internet uitvallen om de zoveel tijd. suggesties voor de correcte instellingen?

bedankt voor je antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alle computers nu netwerk hebben dan moet je altijd van af blijven.

Wat kan er meestal gebeuren als er geen internet is.

Normaal gezien hebt je altijd locaal netwerk ook als je geen internet hebt.

Meestal moet je de modem opstarten en daarna de router opstarten.

Maar het kan zijn dat internet ook extern uitvalt.

Dan kan je best een half uur wachten en opnieuw de modem en router opstarten.

In 90% van de gevallen is dat zo opgelost.

Je kan op opgelost Knopje klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.