Ga naar inhoud

sommige spellen crashen pc

Aanbevolen berichten

hallo mijn naam is angela

ik ben door problemen met mijn pc op dit forum terecht gekomen

ik ben bepaald geen pc expert, maar ik kom met googlen en logisch

nadenken meestal een heel eind.

maar goed nu dit probleem dus. (ik moet zeggen meerdere problemen)

ik krijg de melding dat ati2dvag.dll een probleem veroorzaakt (letterlijk een ernstig probleem)

nou heb ik pas mijn hele windows opnieuw geinstalleerd omdat ik dat crashen bij steeds meer spellen kreeg, maar het lijkt wel of ik nu alleen nog maar meer problemen krijg.

na googlen kwam ik bij het diagnostische hulpprogramma terecht, en daar stond dit, ik weet dat ik de melding heb gehad bij het installeren van het stuurprogramma, maar ik dacht ach mc heeft zoveel eigendunk, dat zal wel niet uitmaken (en misschien doet het dat ook niet).

maar goed, er staat dus deze melding, kan dit de oorzaak zijn van mijn spelletjes probleem?

Bestand ati2dvag.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo jean-pierre

ja ik heb een ati kaart in mijn pc zitten.

mijn pc draait op windows xp media center en is een 32 bits

ik heb begrepen op veel fora dat ati veel problemen geeft, maar ik heb al bijna 3 jaar zonder problemen allerlei spellen gespeeld, zelfs de nieuwste tombraider die toch behoorlijk veel vraagt van een pc.

als je nog meer info wil hoor ik het wel, ik ben niet bepaald een pc expert, maar als je me wil vertellen hoe ik bepaalde info moet opzoeken zou ik dat op prijs stellen.

groetjes van angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt u nog even onderstaande uitvoeren,dan weten we exact welke kaart er in uw pc zit en kunnen we beginnen met de meest recente drivers te installeren.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier vind u de meest recente driver voor uw kaart.

Scrol naar beneden en neem daar de bovenste download.

Als u die hebt ga je naar apparaatbeheer en verwijder je de oude drivers,als dit niet lukt zul je dat in veilige modus moeten uitvoeren.

Herstart nu de pc en eens deze is opgestart ga je naar de download locatie om vervolgens het eerder gedownloade bestand uit te voeren.

Eens geinstalleerd zul je terug moeten herstarten,test na herstart 1 van de game's die de error veroorzaken.

Bied dit geen oplossing dan zoeken we verder.;-)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo jean-pierre

helaas, spel crashed nog steeds, al had ik wel het idee dat het iets langer duurde, en hij herstelde zich 2 x.

en deze keer kreeg ik een ander soort melding, en in ieder geval 1 positief puntje was dat alleen het spel crashde en niet mijn hele pc :-)

deze melding kreeg ik:Acces violation at 0x6DEF1913

(tried to write 0x00012FBC) program terminated.

pffffffff gelukkig alleen het programma :D

groetjes van angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.