Ga naar inhoud

2 routers op 1 adsl lijn?

Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit weer met een probleempje.

Bij mijn vriendin thuis hebben ze een adsl lijn met een modem-router.

Die router staat beneden, maar door het betonnen plafond krijgt ze boven geen verbinding (draadloos).

Nu vroeg ze of ik hier een oplossing voor kon vinden. Ze heeft boven een telefoonaansluiting, maar de router boven plaatsen is geen optie omdat ze dan beneden geen internet heeft. Ze vroeg of het mogelijk was op een 2de modem router aan te kopen en die boven aan te sluiten op de adsl lijn. Ik wist hier niet meteen een antwoord op te geven.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

een powerline is geen optie, ze zouden toch graag draadloos hebben en een powerline aankopen + een extra router...

en een range extender is ook niet zo gemakkelijk aan gezien het allemaal betonnen vloeren zijn zou ook een range extender niet echt dienen.

De beste optie is echt om een 2de router aan te sluiten vanuit de adsl lijn die boven uit de muur komt, alleen moet ik weten dat het mogelijk is. Het kan als je de 2de router aansluit op de eerste maar kan het ook als je die rechtstreeks op de adsl lijn aansluit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betonnen vloer is geen reden dat er geen voldoende draadloos verbinding is.

Mogelijk is de eerste router van de G type.

Router van de N type moeten gemakkelijk door de plafond kunnen.

Bij ons is de plafond 28 cm dik en daar het ook door.

Deze range extender gaat wel door de betonnen vloer en is van de N type.

Op uw vraag: je kan geen 2 router op 1 lijn zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.