Ga naar inhoud

Beste gratis LICHTGEWICHT antivirus en firewall?

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude computer met Windows XP op. Wat is een goed gratis LICHTGEWICHT wat betreft anti-virus en firewall?

Het moet weinig resources gebruiken. Van devolgende ben ik NIET tevreden (teveel resources en pc crasht ervan:) -

FIREWALLS

- Comodo Firewall (te veel popups)

- PC Tools Firewall (doet mijn pc soms "bevriezen")

ANTI VIRUS

- Avira antivir (valt mee, maar de updates komen soms niet goed door (om de 3 dagen bv))

- Comodo Anti-virus (te veel false positives)

- Avast anti virus (maakt mijn pc trager)

Wie kent er nog andere gratis alternatieven van goede anti-virus en firewalls? (ze moeten zo weinig mogelijk resources gebruiken)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk moet zijn zou ik op een oude pc Linux zetten.. geen last van virussen, perfect voor office en internet gebruik.

maar om op jou vraag te antwoorden... ik heb hier altijd AVG op pc's gehad.. zelf vind ik AVG irritant, omdat die mij altijd met zijn updates irriteerde

mvg

Omen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb COMODO Internet Security en dat is absoluut een licht versie.

Klik op free en je hebt firewall en antivirus.

Hebt je antivirus op uw pc dan kan je bij Comodo de antivirus uitschakelen.

Het is een alert firewall.

Je zegt dat er teveel popup zijn.

Beter teveel popup dan geen hoor.

Een goede versie is AVG

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat het "traag zijn" van mijn computer niet lag aan Comodo Internet Security (dus firewall en antivirus daarvan die momenteel geinstalleerd zijn), maar aan firefox die openstond (een tiental websites open en in taakbeheer heeft het proces firefox al 100 MB).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 20 firefox pagina open hebt ben ik helemaal niet plat.

Hier op de forum kom ik met internet explorer en als ik moet zoeken ben ik met internet explorer of firefox gelijktijdig bezig.

Dan ben ik ook nog met andere programma gelijktijdig bezig zoals Word, Excel, database, Outlook enz.

Je moet niet alleen kijken naar aantal Mb want dat zegt niks.

Firefox is 100 mb terwijl bij mij 41 Mb is.

Je moet kijken hoeveel cpu er verbruikt wordt.

Bij niks doen is bij mij 0 à 2%

Ik heb eveneens XP

Zoals je ziet staat bij mij 52 processor aan.

Verbruikt 650 Mb en heb totaal 4900 Mb geheugen maar mijn echte geheugen is maar 1 Gb

Daarbij staat mijn computer dag en nacht aan.

Opstarten moet ik alleen als er een update is.

post-6829-1417703991,3452_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.