Ga naar inhoud

Trojan horse probleem

Aanbevolen berichten

Jammergenoeg heb ik ineens een Trojan horse op mijn pc, die gezien wordt door AVG, maar helaas niet kan worden weggehaald.

AVG blijft melden dat hij er nog steeds of mischien wel 'weer' is.

Als ik de bestanden waar hij zit, of mischien gecreeerd heeft wil weghalen krijg ik de melding dat ik niet de user ben die daarop geautoriseerd is?! Zodra ik de melding krijg, move ik ze naar de vault, echter heel snel erna verschijnt weer een popup van AVG dat hij er nog/weer is.

Zou u me kunnen of willen helpen hiermee?

Het betreft een Trojan horse SHeur3.Qll

En hij heeft 4 verschillende bestandjes gecreeerd of gegijzeld, waaronder wbl.exe en wml.exe.

Alvast reuze bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb die log goed bekeken, en ik zag inderdaad het bestandje staan wbl.exe.

Daarop heb ik die geselecteerd, en op fix it gedrukt.

De andere bestandjes waren niet in die lijst te vinden, enkel die.

Toen mijn pc opnieuw opgestard, en ik krijg sindsdien geen popups of vreemde meldingen meer.

Vandaar dat ik vermeldde hier dat het naar mijn bescheiden mening is opgelost.

Wel werkte het programmaatje HJT ietsje anders als vermeld, ik heb de beta ervan gedownd, en het was gelukkig zeer simpel in gebruik.

Ik kon bijvoorbeeld met die sneltoetsen niet copieren en plakken, maar hij had de log al wel opgeslagen, omdat bij de tweede keer hij vroeg om hem te overschrijven.

Nog een keer, hartstikke bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: het is niet de bedoeling dat je zelf logjes gaat beginnen fixen. Deze keer heb je misschien geluk gehad, maar je kon evengoed een verkeerd bestand hebben verwijderd. Bovendien bestaat de kans dat je ook bestanden over het hoofd hebt gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.