Ga naar inhoud

Externe harde schijf

Aanbevolen berichten

Ik heb reeds enige tijd een externe harddisk van LACIE.Ik heb het altijd vreemd gevonden dat er geen "aan-uit-knop"aan staat.Dus telkens ik bestanden op de schijf zet,steek ik de stekker in het stopcontact en wanneer de bestanden erop staan,trek ik het stekker uit het stopcontact.

Omdat ik in de gebruiksaanwijzing hierover niets vind,vraag ik me toch al een hele tijd af of dit nu wel de juiste manier van handelen is.

De harde schijf werkt overigens wel perfect (tot hiertoe...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar:op de harddisc staat nergens een type vermeld.Ze heeft een capaciteit van 320gigabyte.Op de bovenkant staat LACIE en aan de voorkant is er groene led die aan gaat wanneer ik de stekker in het stopcontact steek.

Ik heb ze voor de zekerheid nog eens langs alle kanten bekeken en ik vind nergens een aan-uit-knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een mobiel versie hebt dan is er geen aan of uit knop.

Als je wilt verwijderen dan zie je onderaan rechts een groen ding om "veilig te verwijderen"

Daarna trek je gewoon uit de usb.

Anders kan je op basis van tekening ons zeggen om welke type het is.

Mobiel

Desktop

@pabel

We zijn allemaal vrijwilliger die ons best doen om iederen zo goed mogelijk te helpen. We zijn ook maar mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in elk geval een desktop-model en vermoed dat het een hi-speed usb 2.0 is maar met een capaciteit van 320 gigabite (hij is al een jaar of 3 oud)

Wat ik eigenlijk wil weten is of ik "hardware veilig verwijderen" moet gebruiken telkens ik de stekker uit het stopcontact trek ook al trek ik de usb niet uit.Ik vermoed van niet maar wil het toch zeker weten;zou niet graag alles verliezen wat op deze schijf staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.