Ga naar inhoud

Probleem installatie Exact Compact op windows7

zeebaarzen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik kan het administratie programma Exact Compact niet installeren op Windows 7. Zeer waarschijnlijk komt dit door de versie Windows7 die deze moeilijkheden geeft.

Als iemand hier een tip/ suggestie/ creatieve oplossing voor weet heel graag.

Ik maak op mijn pc (na invoering licentie) de volgende keuze:

installatietype: normaal

mappen: exact voor windows

Daarna vind er het kopiëren van bestanden plaats.

Het programma geeft na enige tijd instaleren/kopiëren een melding: “kan sommige bestanden niet installeren omdat ze door een ander programma worden gebruikt” “om de istallatie te voltooien, herstart de computer”

Dit doe ik dan maar er verschijnt vervolgens geen snelkoppeling en ook als ik zoek in de bestanden die zijn aangemaakt in de betreffende map (de “exact”map) zie ik geen execute mogelijkheid om het programma te openen/uit te voeren (wel een aantal die een foutmelding geeft)

Ter info: ik heb alle bestanden afgesloten tijdens installatie

Op mijn laptop (ook Windows7) verschijnt bij het lezen van de schijf meteen een opmerking dat "de versie van dit programma niet compatibel is met de Windows versie die wordt uitgevoerd"

Alvast bedankt, Wiebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiebe,

Als ik je bericht goed lees gaat het om Exact Compact voor Windows.

Dat wordt door Exact niet ondersteund op Windows 7. :hmmmm2:

Je zou kunnen proberen het te installeren met compatibiliteitsmodus XP, maar er is geen garantie dat dat werkt.

Wordt het geen tijd om over te stappen op de nieuwste versie? Of Exact Online?

met vriendelijke groet,

Bert van Vreumingen

www.mt-support.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Zou toch te gek zijn dat je zo'n dure software niet meer kunt installeren op Windows Vista of Windows 7. Moet toch echt ergens wel een oplossing voor zijn lijkt mij.

gr Karin

Beste Karin,

Dat is niet zo gek hoor. Exact Compact voor Windows is ontwikkeld in 1998. Toen bestond er nog lang geen Vista, laat staan Win7.

En Microsoft heeft niet de moeite genomen om bij de ontwikkeling van Vista en Win7 rekening te houden met de systeemeisen van Exact Compact...

Exact gaat dus met de ontwikkeling van Microsoft mee, en niet andersom. Daarom is er een nieuwe versie van Exact Compact, die up-to-date is met de huidige generatie van Windows.

Best kans dat iemand het voor elkaar krijgt om ECvW op Win7 te installeren, maar dat is niet vanzelfsprekend.

gr.

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik snap het.

Maar zo'n nieuwe pakket kost nogal weer wat.

Ik baal er wel erg van.

Ik probeer exact even op een andere pc. Daar zit windows xp 2009 op.

Misschien dat het daar nog wel lukt?

Heeft u misschien en oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik snap het.

Maar zo'n nieuwe pakket kost nogal weer wat.

Ik baal er wel erg van.

Ik probeer exact even op een andere pc. Daar zit windows xp 2009 op.

Misschien dat het daar nog wel lukt?

Heeft u misschien en oplossing hiervoor?

Beste Karin,

Ook Win XP wordt officieel niet ondersteund, maar het zal waarschijnlijk wel werken, als je een recente versie van Compact hebt (3.8x).

De nieuwe versie Compact kost € 950,-.

Als dat een te forse investering is (kan ik me zo voorstellen), dan is Exact online misschien een interessant alternatief, zie Exact Online Boekhouden - Het makkelijke boekhoudprogramma.

Dan hoef je niet te investeren in software en updates. Wel elke maand abonnementskosten. Voordeel is, dat je je accountant ook toegang kunt geven, zodat hij makkelijker en sneller zijn werk kan doen.

succes!

mvrgr

Bert

MT Support

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bert

Toch nog even een vraag.

Heb nu alles toch geinstalleerd gekregen.

Alleen nu jent Exact mijn gebruikersnaam niet.

Is toch echt hetzelfde als de naam van mijn pc.

Heb ooit eens van iemand een bat. bestand gehad om gebruikersnaam te wijzigeb zodat exact toch geopend kon worden.

Heb ik nu nogmaals geprobeerd,maar helaas werkt deze niet meer.

Weet jij misschien hier nog een oplossing voor?

m.v.g Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.