Ga naar inhoud

Totale reset na uitschakelen van stroom

zakaria

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een computer staan met een erg vreemd probleem. Wanneer ik de computer aansluit op het elektriciteitsnet start hij vanzelf op. Hij begint meteen te tellen tot 512 (aantal ram-geheugen) en dan klinkt er een een eerste piep en er komt dan de mededeling om op f1 boot te drukken, na dat ik dit heb gedaan klinkt er na een paar seconden een 2e piep en dan krijg ik de mededeling time and date not set.

Wat kan het probleem zijn?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb hier een computer staan met een erg vreemd probleem. Wanneer ik de computer aansluit op het elektriciteitsnet start hij vanzelf op. Hij begint meteen te tellen tot 512 (aantal ram-geheugen) en dan klinkt er een een eerste piep en er komt dan de mededeling om op f1 boot te drukken, na dat ik dit heb gedaan klinkt er na een paar seconden een 2e piep en dan krijg ik de mededeling time and date not set.

Wat kan het probleem zijn?

Mvg

Waarschijnlijk is het batterijtje van het moederbord versleten of stuk en laad het niet meer bij waardoor je systeem de datum/tijd instellingen kwijtraakt.

Ga bij het opstarten naar het BIOS en zet daar de datum en tijd juist zodat je kan opstarten.

Vervang het batterijtje zo snel mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.