Ga naar inhoud

Dlink 635 + antenne

frigooke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Twee weken geleden heb ik mijn router (E-tech) vervangen door een Dlink 635 (had geen bereik in een kamer), daar ik van mening was dat een bekend merk een beter bereik zou geven. Niets was minder waar, mijn bereik ging er zelfs op achteruit (10m horizontaal en 1 verdieping verschil met router).

Ik had hem gekocht omdat deze volgens reviews een goed bereik had voor thuisgebruikers.

De 3 antennes hebben toch geen invloed op het bereik? (het zou enkel positief zijn voor snel intern draadloos datatransport).

Ik ben van plan om volgend jaar een desktop aan te schaffen en daarin een n-draft adapter.

Momenteel is mijn verbinding een 802.11 g standaardverbinding, maar indien een n-draft verbinding een groter bereik heeft is een nieuwe n-adaptor eventueel een oplossing voor deze laptop)

Hierna heb ik een antenne gekocht een ANT24-0501C met 5dBi versterking. Deze versterking leek ook totaal niet zichtbaar (is trouwens toch gewoon oude antenne erafschroeven en de nieuwe eropschroeven?).

Ik hoef toch geen 3 van dergelijke antennes te kopen?

Ook volgende zaken heb ik gewijzigd: kanalen verandert van standaard (6) naar 11 en eens 13, Channel Width verandert van 20 MHz naar Auto 20/40 MHz, Cipher Type of encryptietype verandert van AES naar TKIP, ... allemaal zonder succes

Indien iemand nog advies heeft of instellingen die ik kan veranderen zijn deze zeer welkom, aangezien betere hardware aanschaffen momenteel even niet aan de orde is wegens de recente overbodige toestellen:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dlink 635 is van de N type en dus 300 Mbps.

De antenne is naar mijn mening weggooid geld omdat het slechts 54 Mbps haalt.

Probleem is dat uw netwerkkaart van de type G is als ik mij niet vergist.

Kan je de router E-touch het model nummer geven.

Dan kan ik een voorstel geven om toch behoorlijke draadloos systeem te hebben.

Is er een mogelijkheid om 1 netwerkkabel naar boven te trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn bedoeling was om in het begin een draadloos systeem te gebruiken van het type G, vanaf volgend jaar van het type N.

Momentel is mijn netwerkkaart in mijn laptop inderdaad van het type g, maar voor gewoon internet maakt die 300 of 54 Mbps toch niet uit (limiet telenet is 30 Mbps? Ik ging er van uit dat het voor de antenne dus ook geen invloed heeft.

E-tech router is een Wireless 54 Mbps ADSL/Cable router Model: WGRT04, deze antenne kan je ook niet vervangen.

Kabel trekken is geen optie.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 Mbps van Telenet heeft niks te maken met uw eigen signaal.

Draadloos moet verdeeld worden tussen de computers

Ik had vroeger een G versie router en dat zend niet ver.

Nu heb ik N versie en dat zend heel ver.

Als je wel een kabel naar boven kon trekken dan kon je de oude router herbruiken als extra antenne maar die mogelijkheid hebt je niet.

Een optie is een access-point kopen zoals deze

Een andere optie is via stopcontact

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.