Ga naar inhoud

Systeemherstel

Converse

Aanbevolen berichten

Het zou ook kunnen dat dit veroorzaakt wordt door een programma dat je zelf hebt geinstalleerd.

Ik stel voor om een recovery te doen naar de fabrieksinstellingen.

Probeer op te starten om je gegevens veilig te stellen; kopieer alle gegevens die je wil bewaren naar een externe schijf of brand ze op een of meerdere herschrijbare dvd's en maak een lijstje van de programma's die je zelf opnieuw moet installeren.

Op de C-schijf staat een map met de handleiding van je pc. Hierin staat de procedure beschreven om te herstellen naar de fabrieksinstellingen (blz 15).

Start de herstelprocedure zoals beschreven en probeer eerst de 2de optie Operating systeem herstellen met behoud van gebruikersgegevens. Volg de instructies.

Als dit gelukt is, stel je de netwerkverbinding opnieuw in en doe dan eerst de windows updates. Probeer nadien enkele malen af te sluiten en op te starten om te controleren of het "herstel fenomeen" zich nog voordoet.

Als het "herstel fenomeen" zich weer voordoet, kan je de laptop beter naar een winkel brengen waar ze ACER verkopen om de zaak laten na te kijken. De oorspronkelijke verkoper is er niet meer voor de garantie maar de fabrieksgarantie kan je in ieder Acer verkooppunt inroepen.

Als het "herstel fenomeen" zich niet meer voordoet, ga dan verder met de procedure hieronder.

Installeer een van je eigen programma's, doe de updates (voor Office bvb) en controleer de goede werking van het programma en het systeem. Ook enkele malen afsluiten en herstarten om te zien of het "herstel fenomeen" zich voordoet.

Als het "herstel fenomeen" zich niet voordoet, installeer dan het volgende programma en herhaal de testen (werking van het programma en systeem, correct afsluiten en opstarten) na elke installatie.

Als het "herstel fenomeen" zich weer voordoet, verwijder dan het laatst geinstalleerde programma en doe opnieuw de testen op afsluiten en opstarten. Als het dan weer normaal is, kan je een volgend programma installeren. Is het nog niet normaal, verwijder dan weer het laatst geinstalleerde programma tot het "fenomeen" zich niet meer voordoet.

ik weet het, er zal een heleboel tijd inkruipen maar het is de properste manier om uit te maken of het "herstel fenomeen" komt van je systeem of van een programma.

Als er iets niet duidelijk is, laat het dan maar weten en dan leg ik het nog eens uit.

In het weekend ben ik niet zo veel online. Alsjeblief niet boos worden als je even moeten wachten op een antwoord.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen andere manier om dit probleem te verhelpen zonder dat ik alles kwijt ben?

Ik heb ook nog die systeemherstel cd. Hoe voer ik die uit?

Ik raak in de BIOS met F2 maar verder vind ik dan niks meer terug om de cd te laten lopen. Heb even gegoogled maar Windows 7 is precies anders dan XP.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem lijkt opgelost te zijn zonder hem opnieuw te installeren.

Heb de laatste keren geen systeemherstel meer bij het opstarten.

Is dit nu puur toeval? En komt dit later weer terug?

Of heeft het hier mee te maken: http://www.pc-helpforum.be/f167/laptop-traag-23756/

---------- Post toegevoegd om 19:27 ---------- Vorige post was om 19:25 ----------

Wss lag het probleem dus aan spyware? Of kan dit niet?

Rapportje van MBAM:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.45

Malwarebytes

Databaseversie: 3994

Windows 6.1.7600

Internet Explorer 8.0.7600.16385

16/04/2010 9:44:50

mbam-log-2010-04-16 (09-44-50).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 104540

Verstreken tijd: 3 minuut/minuten, 14 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 1

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem lijkt opgelost te zijn zonder hem opnieuw te installeren.

Heb de laatste keren geen systeemherstel meer bij het opstarten.

Is dit nu puur toeval? En komt dit later weer terug?

Of heeft het hier mee te maken: http://www.pc-helpforum.be/f167/laptop-traag-23756/

Wss lag het probleem dus aan spyware? Of kan dit niet?

Het zou ermee kunnen te maken hebben maar Windows doet wel meer rare dingen die dan spontaan weer verdwijnen.

Als het probleem zich niet meer voordoet gedurende een week, mag je aannemen dat het weg is. Na die week mag je dan dit onderwerp afsluiten door te klikken op de knop "opgelost".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.