Ga naar inhoud

weblog blogger.com op eigen domeinnaam

Aanbevolen berichten

In plaats van telkens oude berichten door te spitten heb ik mij eindelijk eens geregistreerd zodat ik zelf vragen kan stellen.

Ik ben bezig met een website die ik even 'mijnsite.nl' noem. Hij staat op blogger dus heet mijnsite.blogspot.com. Nu heb ik een domein gekocht mijnsite.nl en heb die ook al geactiveerd en aan mijn blogger gebonden. Maarja, dan type je dat in en gelijk daarna zie je toch weer de lange url van blogger. Dus ik wil mijn blog via blogger zelf aan mijn domein binden. Er is wel een engelse hulpsite van blogger zelf met veel informatie maar ik kom niet helemaal uit de DNS. Ik heb ook dit gevonden: Eigen Transip domeinnaam met Blogger.com gebruiken

maar die heeft een andere site waar zijn domein vandaan komt dus een ander menutje voor de DNS instellingen. Mijn menutje staat hieronder. Ik moet nu dus ergens een cname naar ghs.google.com. verwijzen.

dnsaanpassen.png

Kan iemand mij uitleggen wat ik nou precies waar in moet vullen, moeten er andere verwijderd worden of kan ik gewoon een nieuw subdomein invullen? bij dat 'type' kan ik in ieder geval voor cname kiezen maar voor de rest heb ik geen flauw idee hoe ik het moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 194.165.34.128 vermeldt dan is het logisch dat het getal 127.0.0.1 niet kan want dat zou 194.165.34.1 zijn.

Maar als ik uw logica neemt dan kan het ook niet.

127.0.0.1 is de router

dit zijn de instellingen hoe ze standaard staan. Op de plaats waar ik mijnsite.nl heb gezet stond de url van mijn site ook al gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee waar de instellingen vandaan komen die er nu staan. Ik weet alleen dat ik er iets in moet vullen om de boel te laten werken. Nu staat er gewoon niets ingesteld via DNS maar gewoon alleen via een url dus dat je mijnsite.nl intyped en die springt dan gelijk naar mijnsite.blogspot.com.

Kun jij me helpen om de juiste instellingen in te voeren? ik weet dat ik ergens een cname moet maken en iets met subdomein en ghs.google.com. oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het prive is dan doe je het zo:

Ge naar start

Typ in uitvoeren (zoekopdracht vista , windows 7) dit: cmd

Open cmd (in vista met rechtermuisknop run as administrator)

Typ nu dit: ip -t mijnsite.blogspot.com/blog (juiste adres zonder http:..)

Enter

Stoppen met CTRL + C

Je ziet nu de ip adres en zo komt je te weten wat je moet invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat kan ik dan met dat ene ipadres, waar kan ik dat invoeren? Heb je mijn beginpost gelezen?

Ik heb op die site die ik vermeld gelezen dat ik ergens iets van een cname subdomein aan moet maken en iets met ghs.google.com. moet maken maar ik heb geen flauw idee wat ik nou precies in dat schematje in moet vullen. De waarden 2 t/m 7 die er nu staan, moeten die veranderd worden of moeten die helemaal weg en moeten er nieuwe bij enz.

Ik ben dus niet op zoek naar allen die bepaalde ip waarden maar gewoon het hele schematje en hoe ik daar nou dat ghs gezeur in krijg

aangepast door Teunise
Link naar reactie
Delen op andere sites

O hallo ik ben eruit hoorxD. Alles nog een keertje opnieuw geprobeerd en echt het enige wat ik moest doen is bij 10 het type veranderen in CNAME en het ip-adres veranderen in ghs.google.com.

Gewoon zoals het bijna letterlijk in het linkje stond wat ik al gevonden had:tongue: Wel bedankt voor de moeite in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.