Ga naar inhoud

DVD drive doet raar, zeer raar!

Gast kikie

Aanbevolen berichten

Sinds ik een nieuwe voeding gestoken heb, kan ik 1nsane niet meer spelen. Dit is een 2001 spel voor windows 98 met een patch voor windows XP. Nooit of te nooit zijn er problemen geweest met het installeren/spelen van dit spel.

Wel, het lukt me niet meer. Telkens ik 1nsane geïnstalleerd heb en de patch 1 (heb ik nodig anders kan ik mijn joystick niet configureren) installeer start het spel niet meer op. Nog straffer, de DVD drive werkt dan plots niet meer. Kan het spel niet starten, de DVD drive niet openen. Ik moet de pc herstarten vooraleer de drive terug reageert/terug opent.

Nog iets. Sinds de nieuwe voeding erin zit schakelt de pc soms automatisch uit en start zelf terug op.

Zou er een probleem zijn met de voeding?

DVD drive: Sony NEC optiarc AD-72405

Corsair voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al van alles geprobeerd.

• standaard voeding terug gebruikt, geen vershil
  • op de oude P4 het spel geïnstalleerd, hetzelfde probleem
  • beeldscherm driver eraf gezwierd (ook driver sweeper gebruikt) en een oudere versie erop gezet. Helpt ook niet
  • Dezelfde bron (als vroeger) gebruikt om de patch te downloaden, geen verschil
  • Als de DVD drive niets meer doet en ik trek de SATA en de stroomkabel uit en steek deze er terug in, dat heeft dezelfde werking als de pc terug opstarten.

Misschien ligt het aan de CD zelf. Is al 9 jaar oud en veel gebruikt.

aangepast door kikie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds de problemen andere games niet geprobeerd maar ik ben er vrijwel voor 100% zeker van dat andere games geen problemen geven.

Ik snap alleen niet hoe een spel een DVD-drive kan uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost maar niet gefixed. Ik heb de potmeters van de joystick verwisseld en kan nu met patch 2 (officiële "no CD patch") het spel spelen en met de joystick werken.

Het ligt weldegelijk aan de cd/spel of patch 1. Want de DVD drive van de P4 gaf ook geen kik meer, net zoals met de Nec Optiarc dinges.

Merci voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.