Ga naar inhoud

Advies nodig voor aankoop van nieuwe laptop

GitteT

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuwe laptop kopen, maar ik heb naar mijn gevoel te weinig verstand van de samenstelling van laptops om een verantwoorde keuze te kunnen maken.

Momenteel heb ik een Asus laptop die bijna 4 jaar oud is. Heb er nooit problemen met gehad dus ik ben zeer tevreden over dit merk. Toch merk ik meer en meer dat bepaalde programma's niet werken op mijn laptop, terwijl ze wel werken op de andere laptops van thuis (Asus en Acer). Hoe dan ook, het is toch tijd om eens een nieuwe aan te schaffen en daarbij heb ik jullie hulp nodig!!!

Ik had een paar interessante laptops gevonden van Acer maar hoe meer berichten ik lees op forums, hoe meer mensen Acer blijkbaar afraden :s hoe komt dit?

Ik zal vervolgens meer informatie geven over waarvoor ik de laptop voornamelijk gebruik en wat ik zeker wil hebben:

Gebruik van laptop:

- thuisgebruik (vooral voor school)

- internet (inclusief video's bekijken op youtube)

- microsoft office!!!

- fotobewerkingsprogramma's (o.a. corel paint shop pro, photoshop)

- dvd's kijken op laptop

- programma's om dvd's te rippen en branden (maar lukt me niet op eigen laptop wat ik heel negatief vind!!)

- muziek downloaden

- er staan altijd veel bestanden van word, excel, etc., veel foto's en een beetje muziek op mijn laptop (maar probeer dit nu te minderen door een deel op usb-stick te zetten)

- ik speel GEEN games op laptop

Wil zeker en vast:

- dvd-speler en -brander

- ingebouwde webcam

- wi-fi

- numeriek keypad (aangezien ik een boekhoudkundige richting studeer)

- 2 of 3 usb-poorten en aansluiting voor simpele koptelefoon

Van processor en kloksnelheid enzovoort ken ik niet veel dus daar heb ik zeker hulp bij nodig. Ik dacht aan een RAM geheugen van misschien 3 of 4GB en een harde schijf van 250 of 320GB?? Ook hier kan ik zeker en vast wat advies gebruiken :). Verder is een scherm van 15,6 inch is prima voor mij, mag groter maar is niet noodzakelijk. Als besturingssysteem: windows vista of windows 7 home premium (weet niet welke het beste is). En wat betekent die 32 of 64-bits eigenlijk?

Het grootste nadeel is waarschijnlijk mijn budget dat niet echt hoog ligt: tussen 500 en 600 euro. Ik weet niet wat het beste is: een laptop zelf samenstellen of een model van een bepaald merk zoeken. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Als je nog meer informatie nodig hebt, vraag gerust.

Alvast heel hard bedankt! Groeten. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn alvast 2 modellen die binnen je budget vallen en krachtig genoeg zijn voor wat jij ermee wil doen.

Acer Aspire 5732zg-444g64mn

ACER Aspire 5732Z-443G25MN

Misschien ga je best voor de eerste; die heeft 1GB ram meer en een grotere harde schijf.

Als je in Belgie woont, kan je op deze pagina heel makkelijk een pc winkel vinden in je buurt. De prijzen kunnen dan lichtjes afwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je respons. Deze 2 modellen had ik zelf ook al gevonden en opgeschreven omdat ze interessant leken. Is Acer een goed merk? Want tijdens wat onderzoek op het internet heb ik vaak in discussies op sommige forums gelezen dat ze dit merk afraden.. Maar ik weet niet goed waarom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou opteren voor de Acer Aspire 5741-334G32MN met de laatste generatie i3 cpu

Op de kwaliteit van Acer valt niets aan te merken, vroeger waren er veel klachten over trage reparatie afhandeling.

De laatste maanden is dit echter goed aan gewerkt, je kan een reparatie aanmelding nu ook via het net uitvoeren.

aangepast door makey
Link naar reactie
Delen op andere sites

garantie bij acer is nog steeds een ramp, ik weet hoe het systeem daar werkt, als je pech hebt wacht je zo 3 maanden op je onderdelen of reparatie

Het duurt inderdaad zeer lang eer dat je je laptop terug hebt als je deze binnen doet. alhoewel een kennis hier al geluk mee heeft gehad. hij heeft in totaal een half jaar moeten wachten op zijn laptop :boring::stupid: nadat die 2 keer is binnen geweest. de fout was niet te herstellen, dus kreeg hij een verbeterde versie van de laptop, zonder bij te betalen.

ik zelf heb ooit eens naar acer gebelt, ik vond dat ze zeer onvriendelijk waren. ik heb nu een laptop van acer, en zal nooit geen cent meer aan acer geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah de klachten van Acer gaan dus meer over de service na aankoop.. Bedankt iedereen trouwens om te reageren. Ik ben vandaag een elektro winkel binnengestapt en een vriendelijke meneer heeft mij ook wat meer uitleg gegeven over laptops. Ik had er een heel interessant modelletje zien staan: de Sony VPC-EB1J1E/WI. Hij is een beetje boven mijn budget maar ik denk wel dat deze laptop het waard is. Nu heb ik hem gevonden voor een goede prijs op de website www.chear.nl , kent iemand deze website of vinden jullie dat hij er betrouwbaar uitziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.