Ga naar inhoud

CPU Geluid.

Toetje

Aanbevolen berichten

Hiya guys..

ik heb een redelijke computer maar het enige wat er minder aan is, is het geluid van me cooler.. (ik denk CPU cooler) hij maakt een heel irritant geluid. eigenlijk wat elke CPU doet, maar dan best luid.. ik vroeg me af hoe ik dat lager kon zetten. ik heb een aantal dingen geprobeerd zoals:

• SpeedFan 4.40
  • Bios Settings (voltage / RWP )
  • MSI Afterburn.
  • Nieuwe Bios update.
  • Me Fans schoongemaakt (stofzuiger :P )

ik weet echt niet wat ik voor de rest kan doen.. ik hoop dat 1 van jullie de juiste oplossing heb..

met Speedfan 4.40 werkt niks. ik probeerde de speed in te stellen maar er gebeurd niks.. met MSI Afterburn kan ik wel me anderen Fans hoger gooien, en dan blazen ze me van de stoel af.. maar niet me CPU Fan.. ik heb een 4pin fan.

hier nog wat specs van me PC / SpeedFan. (is 43C' ) atm, maar normaal is die wel iets lager (38 ofzo)

69521434.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het geluid komt van de fan op de CPU koeler?

Welke fan heb je dan op je koeler hangen? (Als je dat niet weet moet je gewoon zeggen welke CPU koeler)

En heb je dan al eens geprobeerd om de kabel van de fan op het moederbord te ontkoppelen en is te horen of er nog een geluid is. Zoals ik het zie heb je nog 4 andere fans dus je CPU zal niet snel te warm worden zonder die fan.

Heb je ook al eens in bios gezien naar hoe je CPU fan is ingesteld? Misschien staat die wel constant op max, sommige MB's laten het dan niet toe dat software dat dan gaat veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het geluid komt van de fan op de CPU koeler?

Welke fan heb je dan op je koeler hangen? (Als je dat niet weet moet je gewoon zeggen welke CPU koeler)

En heb je dan al eens geprobeerd om de kabel van de fan op het moederbord te ontkoppelen en is te horen of er nog een geluid is. Zoals ik het zie heb je nog 4 andere fans dus je CPU zal niet snel te warm worden zonder die fan.

Heb je ook al eens in bios gezien naar hoe je CPU fan is ingesteld? Misschien staat die wel constant op max, sommige MB's laten het dan niet toe dat software dat dan gaat veranderen.

ik weet helaas niet welke Fan ik heb op me CPU, maar ik kreeg hem bij de proccesor :P .. en volgens mij staat hij inderdaad constant op Max, maar het probleem is dat ik het niet kan edite in bios.. tekst is donkerblauw en kan het niet selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.