Ga naar inhoud

Info draadloos internet

Nederbelg

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had toch nog een vraagje over (nog te installeren) draadloos internet.

wat is eigenlijk beter voor draadloos internet, een netwerkkaart of internet via de stroom-stopcontacten ?

Oja ik heb een vaste pc op windows 7 & een belgacom b-box 2 modem.

groetjes & alvast bedankt.:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment is internet via stopcontact veiliger dan draadloos via router.

Maar via stopcontact is niet altijd evident want dat hangt af hoe uw stroomcircuit in mekaar zit.

Als je drijfkracht / 3 fase ofwel drijfkracht genoemd hebt dan is het niet zo evident om via stopcontact te doen want je moet dan van de ene fase naar de andere fase draad gaan. In dat geval zou alle stopcontacten op dezelfde fase moeten voorkomen om internet via stopcontact te hebben.

Maar tegenwoordig kan je met de draadloos router heel goed regelen dat je veilig internet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

Ik heb nog geen netwerkkaart ingebouwd.

Ik heb nu nog een vaste verbinding via de modem (Belgacom B-Box 2) op het telefoonnet, maar de modem staat nu bij mij boven op een gesplitste telefoonlijn.

Ik heb daardoor een langzame internet verbinging, want op deze telefoonlijn staan ook nog eens 5 telefoons en een fax aangesloten.

En bovendien stoort de modem ook nog eens de telefoon gesprekken, moet nu steeds de modem uitzetten voordat ik normaal zonder ruis kan bellen.

Dus ik moet dit nu zo gaan oplossen om de modem, direct als eerste op de binnenkomende Belgacom telefoonlijn beneden te zetten.

Maar ik kan niet van beneden uit met een kabel naar de (desktop) pc gaan aanleggen, wan dan moet ik door muren gaan boren.

Dus dit is mijn probleem, ik hoop dat ik dit zo met draadloos maken kan oplossen.

groetjes Nederbelg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij mij is dit niet zo aangesloten.

Er staat inderdaad wel op de modem telefoon symbolen, maar ik dacht dat deze voor voip telefoons bedoeld zijn.

Hier bij mij staat dus de modem op dezelfde lijn alsook de gewone telefoons staan.

Maar jij bedoeld dus dat ik de buitenlijn direct op de modem moet zetten, endan de (normale) telefoon ook in de modem moet insteken.

De pc is door een Belgacom instalateur aangesloten, en die monteur wist zelf al niet goed hoe dit telefoon systeem bij ons thuis in elkaar zat.

Maar deze monteur heeft me wel verteld, als de internet ontvangst slecht zou zijn, dan moest ik de modem beneden direct op het punt zetten waar de Belgacom lijn binnenkomt.

Groetjes Nederbelg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.