Ga naar inhoud

webcam vinden met wireshark

Retz

Aanbevolen berichten

Geachte pchforum leden,

voor mijn werk hebben we op locatie een netwerk aangelegd en via een sattelietverbinding zijn we verbonden met internet.

nu is de bandbreedte natuurlijk beperkt en eigenlijk te klein voor het aantal users

om internet en telefonie toch acceptabel te laten verlopen hebben we een "verbod" op het gebruik van webcams. toch blijven er users de webcam gebruiken en word hiermee het netwerk onnodig belast.

nu heb ik wireshark geinstalleerd om eventuele webcam pakketjes of msnwebcam pakketjes te filteren, maar ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. kan iemand mijn hier verder mee helpen? zodat we de webcamusers kunnen opsporen en aanspreken

MVG Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

in wire shark zie je welk ip adres een bepaald pakket vertuurd toch?

op de server kun je dan het MAC adres blokkeren en dan is het afwachten totdat er iemand langskomt die niet meer online komt

bedankt voor de handleiding iig ik ga hem eens even doorspitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt dat is ook het plan maar dan moeten we eerst een user filteren die zijn cam gebruikt

bij wireshark komen genoeg pakketjes langs maar ik weet niet welk protocol de webcam gebruikt, zou het misschien NBNS kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.