Ga naar inhoud

Problemen met XP

dizze

Aanbevolen berichten

Hallo,

Toen ik mijn pc (win XP)opstarte, merkte ik dat dit niet was zoals normaal.

Alles ging trager en de balk onderaan was ook anders. Ik kan de meeste progr. niet openen en ik kan ook niet online gaan. Als ik de verkenner open kan ik wel mijn foto's zien in 'tklein, maar als ik er op klik gebeurt er niets. Ik kan ook geen gegevens meer verplaatsen of backups maken.

Ik heb al een volledige schijfcontrole gedaan, zonder resultaat. Zelfs in veilige modus is het even slecht.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatste patch van McAfee zat een fout waardoor windows XP computers niet meer werken.

McAfee heeft samen met Secutec een procedure uitgewerkt en als opstart-cd ter beschikking gesteld.

Onderstaande kan je doen vanop eender welke pc.

Op deze pagina kan je de ISO downloaden. Scroll naar onder en klik op Download.

Bewaar de iso op een makkelijke plaats. Na de download brand je de iso op een cd(rw).

In het brandprogramma kiezen voor "brand een image naar cd" (of gelijkaardig).

Start de "besmette" pc op vanaf de cd en volg de eventuele instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat bestand gedownload en op cd gezet. Maar nadat hij is opgestart van de cd, veranderd er niets.

Ik heb dan gedaan wat er op de site van McAfee stond McAfee KnowledgeBase - False positive detection of w32/wecorl.a in 5958 DAT (for Corporate/Business users) - VirusScan Enterprise maar ook dat lukt niet, telkens nadat ik in de "command prompt window" de gegevens ingegeven had, zegt hij dat dit niet juist is of onbekend (juist weet ik het niet meer)

Zou het kunnen dat dit misschien een ander probleem is dan die McAfee fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eerst nog eens op deze manier.

Stap 1: Download de Recovery SuperDAT van http://download.nai.com/products/mcafee-avert/tools/SDAT5958_EM.exe op een werkende computer en sla het op, op een draagbaar medium zoals een USB stick.

Stap 2: Start het getroffen systeem in Veilige Modus (Safe Mode). Dit doet u door tijdens het opstarten op F8 te drukken en te kiezen voor veilige modus)

Stap 3: Kopieer SDAT5958_EM.EXE vanaf de USB-stick naar het bureaublad

Stap 4: Start SDAT5958_EM.exe vanaf uw bureaublad

Stap 5: Open Deze Computer en navigeer naar to C:\Program Files\McAfee\VirusScan.

Stap 6: Verwijder de map genaamd “DAT”

Stap 7: Herstart de computer in de normale modus (dus zonder F8)

Stap 8: Na de herstart klikt u met de rechtermuistoets op het M ikoontje en kiest u voor handmatige controle voor nieuwe DAT files om de meest recente versie te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk gisterenavond alles geformateerd, ik had mijn pc dringend nodig. Ben nu terug alles aan 't installeren. Ik denk dat ik toch eens twee keer na nadenken alvorens mijn McAfee abonnement te verlengen !!

Jij bent heel hard bedankt voor moeite !

Grtz

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.