Ga naar inhoud

Advies merken

lagast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mei 2009 kocht ik een Acer M1641 toestel. Na herhaaldelijke problemen (4x opgezonden met problemen) ben ik in overleg met de winkel overeengekomen dat ik het toestel terug betaald krijg aan de hand van een winkelcheque.

De problemen die ik had waren totaal verschillend. Een corrupte/kapotte harde schijf, defect geheugen, etc.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben van het toestel af te zijn. In de 11 maanden dat ik het had heb ik het maar enkele keren vlot kunnen gebruiken, altijd was er wel iets..

Natuurlijk ben ik nu wel computerloos! Met de cheque kan ik dus een nieuw toestel kopen.

Aangezien dit in een computerwinkel was waar ze geen computers samenstellen, maar enkel merktoestellen verkopen wil ik nu eens jullie mening.

Op basis van persoonlijke ervaring had ik graag geweten welke merken jullie liggen.

Mijn vorig toestel was een desktop. Nu wil ik een laptop kopen.

Welke merken raden jullie aan, even geen rekening houdend met de prijs. Ik moet het toestel eveneens niet kunnen aanpassen. Gewoon standaard toestel klaar voor gebruik. (voornamelijk gebruik voor het afspelen van muziek, films, downloaden en wat internet. Sporadisch een oud spel met weinig vereisten)

Welk merk? Packer Bell? HP? Asus? Vaio? Toshiba.

Graag enige info, ervaringen, tips, etc. Alles is welkom!

Alvast bedankt,

Lagast.

PS: Acer is geen optie! Samenstellen eveneens niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te melden dat Dell feitelijk ook geen optie is. Dell worden er immers niet verkocht.

HP, Asus, Vaio en Toshiba dus.

Ik heb vernomen dat Sony Vaio een vrij slechte service aanbiedt.

Vroeger een Toshiba gehad en die heeft 5 jaar perfect gedraaid, daarna plots volledig gedaan. Dus dit is wel een kanshebber

De HP Pavillion lijken mij ook interessante laptops.

Asus ken ik in niet.

Met een richtprijs van 800€ moet ik principieel toch wel een vrij deftig toestel voor wat multimedia kunnen kopen binnen deze merken, denk ik?! Of ben ik naïef als ik dit denk?

aangepast door lagast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een richtprijs van 800€ moet ik principieel toch wel een vrij deftig toestel voor wat multimedia kunnen kopen binnen deze merken, denk ik?! Of ben ik naïef als ik dit denk?

Met een budget van 800€ kan je al uitkijken naar een laptop met een moderne core i3 processor.

=88275&product[]=88817&product[]=88976&specificationprofileshopid=208"]Hier heb je alvast een vergelijking tussen 3 modellen van Asus, Sony en Toshiba

De processor van de Asus is iets sneller dan de andere maar de Sony heeft meer aansluitingen. Voor de rest zijn de specificaties omzeggens identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens problemen met terugbetaling in de winkel (klacht volgt wellicht) is mijn budget iets kleiner.

In de winkel mijn oog laten vallen op de Satellite L500-1ZN voor 699€.

Aangezien mijn vorige ervaringen met Toshiba goed waren zal ik hoogst waarschijnlijk dit toestel aanschaffen.

Het enige minpuntje is de scherm grootte... Als je komt van een 23" flat screen en je gaat naar een 15.6" zal het ferm aanpassen zijn.

Maar daar geraak ik wel over!

Lijkt dit volgens jullie, voor deze prijs, een deftige aankoop?

Satellite L500-1ZN - Productspecificaties - Toshiba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs vind ik wel OK.

Mijn laptop is 15 inch en van mijn dochter is 17 inch. (beiden wide screen)

15 inch is heel handig om mee te nemen maar 17 inch is alles beter leesbaar.

15 inch puur voor eigen gebruik zou ik niet nemen gezien de site steeds groter worden dan ziet je alles veel te groot op 15 inch.

Ik zou hier rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.