Ga naar inhoud

Antimalware Doctor Virus??!!

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even je onderwerp terug heropend, want er moet nog wat opgeruimd worden om de resten van de besmetting te verwijderen.

Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

That's it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb Combofix weer opnieuw geinstalleerd, en een scan laten doen en vervolgens kon ik WEL via Start: -> Uitvoeren -> Combofix /Uninstall het zaakje erafhalen dus m.a.w. Combifix is nu goed gedeinstalleerd!!

Maar nu wil ik graag dat m'n Daemon Tools weer werkt, aangezien ik de driver(?) gedurende de Combofix-scan moest uitzetten...

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had AVG weer aangezet en die gaf wat meldingen, kheb die 2 'virussen' laten verwijderen. Kan het zijn dat dat maybe Combofix zo eraf gegooid is door AVG?
Dat zal inderdaad de reden zijn. De structuur van Combofix wordt door heel wat virusscanners - ten onrechte - als een "virus" herkend.
Heb nog wel wat bestanden in C:/Qoobox staan.
Deze map mag je volledig verwijderen.
Maar nu wil ik graag dat m'n Daemon Tools weer werkt, aangezien ik de driver(?) gedurende de Combofix-scan moest uitzetten...
Dit is een vreemde zaak ... heb nog nooit gehoord dat een driver moet uitgeschakeld worden bij Combofix (enkel de scanners kan je best uitzetten bij gebruik) :sad Zou een nieuwe download daar niet de beste oplossing zijn ? aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het gebruik van Combofix vroeg het progamma of het automatisch alle dvd emulators (zoals daemon tools) uit mocht schakelen, ik drukte op Ok. De pc restartte en Combofix deed de scan gewoon netjes.

Ook kreeg ik een melding van een rootkit, al kan ik me niet meer helemaal herinneren wat er in die melding stond, alleen weet ik nog dat ik OK drukte en de pc restartte weer. (niets aan de hand lijkt me)

Nadat ik Combofix verwijderd had en weer mn pc ging gebruiken kreeg ik eerst een melding bij het opstarten van Deamon Tools van:

''Dit progamma heeft minstens windows 2000 met SPTD 1.51 of hoger nodig. Kernel debugger moet gedeactiveerd zijn'' .

Na Deamon Tools opnieuw te installeren kreeg ik deze melding niet meer en probeerde ik een .iso-file te mounten via DT maar er gebeurde niets; het iso-file zit in de virtuele lade van DT maar ik zie niets gebeuren, ik krijg ook geen foutmeldingen of iets dergelijks. Grrrr!! Normaal krijg je na het mounten van een iso file een menu van de betreffende game / software om het installeren...

Ik denk dus dat m'n viruele drivers nog steeds uitgeschakeld staan, correct? Heb verschijnende keren DT opnieuw geinstalleerd en de pc gerestart, maar hij werkt nog steeds nie :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.