Ga naar inhoud

Corsair h50: de moeite?

Xioros

Aanbevolen berichten

beste

ik heb nu een scythe mugen met een enermax appolish fan.

de fan draait permanent op 1700 rpm omdat ik de sensor heb afgeknipt.

mijn case is een Antec 1200

is het de moeite om een corsair h50 te kopen? ( heb ik dan meer koelvermogen?)

ik vroeg me dit af omdat ik zoooveel airflow had op mijn aircooler.

greetz

xioros

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu niet thuis,

maar idle denk ik dat ik rond tussen de 25-35 (hangt van de kamertemperatuur af, en van de snelheid van mijn casefans) zit en stressed ga ik niet boven de 53

(mijn cpu (q6600) is licht oc'ed, van 2.4 naar 2.88)

---------- Post toegevoegd om 13:11 ---------- Vorige post was om 12:59 ----------

ik kan de radiator op een intake fan aansluiten, die tricool dingen van antec + de fan van corsair zelf + mijn appolish fan.

dus ik pomp sowieso de max airflow door die radiator

maar de vraag blijft

is het de moeite?

en is het het geld waard (iets van een 70-80 EUR)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk(!!) dat je met de H50 op een 47°C gaat komen op stressed. Maar het enige voordeel dat ik van een H50 zie is als je verder gaat OC'en, en eigenlijk kan je mugen nog wel wat extra aan.

Ik ga deze zomer misschien over op waterkoeling maar dan ook alleen omdat ik mijn OC verder wil drijven (en omdat ik het wil leren). Dus het hangt er dus vanaf wat je motivatie is om toch een H50 in overweging te nemen.

Het zal waarschijnlijk ook stiller zijn als je de controller gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prolimatech megahelms is een van de beste luchtkoelers die er nu zijn. De mugen is dat echter niet. De mugen was goed in zijn prestatie/prijs verhouding. Die is momenteel overgenomen door de mugen 2 MAAR puur voor prestaties staat die niet bij de top.

De prolimatecht staat bovenaan. Je hebt nog de Noctua NH-D14, die is beter, en dan heb je nog een koeler die Liquid metal gebruikt in de heatpipes. Die staat nog een graad of 2 beter dan de Noctua. Maar de H50 is beter dan die.

Je moet zelf weten waarom je upgrade, maar een H50 zal immers ook voordeel hebben aan een betere airflow aangezien de radiator gekoeld wordt met lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm

ik weet het niet , miss beter niet investeren in een betere koeler

ik run nu op 3Ghz

ga dinsdag eens prime runnen om te kijken of ie stabiel is

hoe warm denk je dat een q6600 mag worden per core?

max temps zijn voorlopig 60 wanneer 100 % stressed

greetz

xioros

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.