Ga naar inhoud

canoscan 5200f fout melding?

Qompaqniet

Aanbevolen berichten

Heb een canascan 5200f aangesloten op mijn Win7 systeem.

Megeleverde software op cd was te installeren, met een uitzondering.

nml de canoscan toolbox. Heb hiervoor van internet de laatste versie gedownloaded en deze geinstalleerd.

Het vreemde is dat de scanner niet gezien wordt in de toolbox en als ik verder ga ik de melding krijg dat de Twain-.... niet gevonden kan worden.

Weet iemand hiervoor een oplossing.

Als ik Omnipage scansoftware gebruik werkt alles perfect.

Wie heeft een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Qompaqniet,

Helpt dit een beetje : If you ever get a message "Unable to open TWAIN source" while trying to use your scanner, and you've reinstalled scanner software and/or drivers without any luck, check to make sure that Still Image Service is running and Startup Type is set to Automatic.

Grtz,

Guy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mij te verklaren. Via de task manager kan je services instellen. Je kan er bepalen of ze al dan automatisch moeten starten bij booten. Via configuratie paneel - onderhoudscentrum - administratieve taken - component services - services kan je de bepaalde service aankliken in de lijst. Klik dan met de rechter muistoets en kies "eigenschappen". Er opent zich een panel waarin je het opstart type kan selecteren.

Zo is het in XP en ik dacht dat dit op gelijkaardige wijze gebeurd in W7.

Grtz,

Guy.

---------- Post toegevoegd om 07:59 ---------- Vorige post was om 07:57 ----------

Oeps, dat zinnetje met task manager in kan je schrappen. 'k Weet niet wat mij bezielde toen ik dat zinnetje intikte. Sorry. De rest zou moeten kloppen.

Moest je de service "Still Image" niet vinden in de lijst, zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.

Grtz,

Guy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.