Ga naar inhoud

Internet problemen


Aanbevolen berichten

Mijn PC, via een kabel aangesloten op een router, werd steeds trager, de normale fixes hielpen onvoldoende en daarom een nieuwe installatie uitgevoerd. Na de installatie waren er problemen met internet. Browsen ging of heel traag of helemaal niet. Internet de laten zoeken naar verbindingsproblemen gaf of als resultaat dat alles in orde was, of dat er problemen waren met een FTP verbinding, HTTP was steeds OK.

Browsen naar google.nl gaat goed, een zoek opdracht uitvoeren ook, maar dan een item kiezen was vaak niet mogelijk of heel traag. Het probleem is niet consistent, b.v. www.asnbank.nl gaat meestal goed, maar soms ook niet.

In overleg met de MS helpdesk Explorer opgestart vanuit de opdracht regel met iexplore.exe -extoff werkte eerst wel, maar later niet meer. Explorer ging dan zoeken naar de site xtoff.

Als ik Explorer een paar minuten naar www.hotmail.com laat zoeken komt uiteindelijk een site (domaimhelp.search.com/search?q=hotmail&d=www.www.hotmail.com.com) op die me vertelt dat de desbetreffende site niet gevonden kan worden. De volgende keer werd het een andere site, met dezelfde boodschap.

Blijkbaar iets mis met de DNS server?? Maar hoe verhelp ik dat??

Ga nu even Firefox proberen, misschien werkt dat wel.

Overigens voer ik dit in op een 2de PC, met W7, bedraad via dezelfde router.

Hulp en tips worden zeer gewaardeerd.

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Sitecom WL 527 router, een Thomson SP706 modem en mijn provider is OnLine. Overigens type ik dit via een andere desktop die ook bedraad met dezelfde router is verbonden en die werkt prima.

Ik heb op de PC met problemen Firefox geinstalleerd en dat werkt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor online zijn die respectievelijk

62.112.0.7 en 194.88.127.7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt dat jullie de moeite nemen om over mijn probleem na te denken.

Helaas is de oplossing nog niet gevonden.

Met de Winsockfix werden wel enkel probemen hersteld (volgens het programma) maar de verbindings problemen bleven bestaan, ook ipconfig /flushdns loste die niet op.

Wat betreft de DNS servers, die stonden ingesteld op automatisch en die heb ik eerst ingesteld volgens het voorstel van Stegisoft, maar dat werkte niet. Op Online.nl heb ik de volgende gegevens gevonden voor de DNS server:

Primair 194.134.5.55

Secundair 194.134.5.5 en die werkte ook niet.

Kan dit een HW probleem zijn? In eerste instantie dacht ik niet, omdat b.v. google wel goed werkt, maar omdat ik niks in de SW kan vinden begin ik nu te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de log file:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 17:29:51, on 29-4-2010

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe

C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe

C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe

C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe

C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN.com

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx

O4 - HKLM\..\Run: [CmPCIaudio] RunDll32 CMICNFG3.cpl,CMICtrlWnd

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NVidia System Utility] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA System Utility\\NVSystemUtility.exe" clear

O4 - HKLM\..\Run: [PD0630 STISvc] RunDLL32.exe P0630Pin.dll,RunDLL32EP 513

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_02\bin\npjpi142_02.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_02\bin\npjpi142_02.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8903A5E0-CEA4-4CE5-B7F8-5D67514124E8}: NameServer = 194.134.5.55,194.134.5.5

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Apache Software Foundation - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe

O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe

O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe

--

End of file - 4048 bytes

Succes,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.