Ga naar inhoud

Excel - Voorwaardelijke opmaak

Herlinde

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Mijn probleem is als volgt: ik heb een uurrooster opgemaakt in Excel waarbij er verschillende personen ingevuld zijn.

De verschillende personen voeren verschillende taken uit op een bepaald uur. De verschillende taken duren niet even lang.

Met behulp van voorwaardelijke opmaak heb ik iedere persoon een andere kleur gegeven.

Nu is de moeilijkheid: je kan niet meteen zien hoelang een persoon over een bepaalde taak doet, dus is de inplanning van een volgende persoon niet even evident (om overlapping te vermijden) én het geheel oogt wat 'onpraktisch' en onoverzichtelijk.

Is er een mogelijkheid om (via voorwaardelijke opmaak, of andere) de lege cellen automatisch in te kleuren vanaf er een bepaalde naam wordt ingevoerd?

Indien ja, zou het mogelijk zijn om een oplossing te bezorgen voor de Vista-versie van Excel? Bijgevoegde tabel heb ik snel opgemaakt (op een andere pc, en dus ook in een andere versie van Excel) zodat mijn vraagstelling (hopelijk) wat duidelijker is.

Op tabblad 1 zie je hoe het nu is, tabblad 2 is wat ik wil bekomen qua uitzicht.

Dank u op voorhand voor het meedenken! :-)

Groetjes

Herlinde

voorbeeld voorwaardelijke opmaak.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

nog eens merci om mee te helpen!

popipipo: probleem aan uw systeem is dat er veel tijd moet gestoken worden in het invullen van begin- en eindtijd...

het is namelijk zo dat de echte lijst een lijst is over een half jaar ver én dat deze aan een redelijk aantal cliënten wordt uitgedeeld (is voor iedere cliënt een ander uurrooster, d.w.z. cliënt A heeft maandag om 8u bijv. Marianne, terwijl cliënt B op maandag bijv. Isabelle heeft).

Voor Marianne etc. zien de maandagen er ook niet altijd hetzelfde uit want de afspraken liggen uiteraard ook vast op basis van de beschikbaarheid van henzelf en de cliënten...

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Marianne etc. zien de maandagen er ook niet altijd hetzelfde uit want de afspraken liggen uiteraard ook vast op basis van de beschikbaarheid van henzelf en de cliënten...

Als niet alles vast ligt zul je toch minimaal 3 gegevens per afspraak moeten vastleggen:

Wie heeft de afspraak?

Hoe laat begint de afspraak?

Hoelang duurt de afspraak (of hoe laat eindigt de afspraak)?

En dit alles gebeurt in mijn voorbeeldje.

Als je het er niet mee eens bent vertel dan eens duidelijk wat je wèl wilt invoeren, of wat wèl altijd hetzelfde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.