Ga naar inhoud

Xp Problemen door McAfee

mate67

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik problemen met Xp. Waarschijnlijk veroorzaakt mijn virusscanner McAfee. Ik heb de instructies opgevolgd die door McAfee geeft, maar dit heeft niet geholpen.

Problemen die zich voor doen: taakbalk is grijs (normaal blauw) een aantal programma's kan ik niet opstarten, kopieren en plakken van bestanden lukt niet. Herstelpunt werkt ook niet. Internet explorer opend niet, MS Office & Outlook doet het wel, maar met beperkingen (geen internetverbinding). Alles ook in veilige modus geprobeerd, maar helpt ook niet. Net McAfee verwijderd m.b.v. programma van McAfee zelf, na het opnieuw opstarten nog steeds dezelfde problemen. Komt iemand dit bekend voor en is hier een oplossing voor waarmee ik mijn bestanden kan behouden?

Grtz, Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet herstelpunt terug van voor uw probleem.

Dit lukt niet want als ik systeemherstel wil openen krijg ik de melding:

De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit.

Dit lukt ook niet in de veilge modus.

Heleaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1: Download de Recovery SuperDAT van http://download.nai.com/products/mcafee-avert/tools/SDAT5958_EM.exe op een werkende computer en sla het op, op een draagbaar medium zoals een USB stick.

Stap 2: Start het getroffen systeem in Veilige Modus (Safe Mode). Dit doe je door tijdens het opstarten op F8 te drukken en te kiezen voor veilige modus.

Stap 3: Kopieer SDAT5958_EM.EXE vanaf de USB-stick naar het bureaublad.

Stap 4: Start SDAT5958_EM.exe vanaf het bureaublad.

Stap 5: Open 'Deze Computer' en navigeer naar to C:\Program Files\McAfee\VirusScan.

Stap 6: Verwijder de map genaamd 'DAT'.

Stap 7: Herstart de computer in de normale modus (dus zonder F8).

Stap 8: Na de herstart klik je met de rechtermuistoets op het McAfee-ikoontje en kies je voor handmatige controle op nieuwe DAT-bestanden om de meest recente versie te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggestie, maar wederom zonder succes.

Dit is de oplossing die ik in eerste instantie via McAfee heb geprobeerd.

Nu nogmaals daan maar bij het openen van het bestand krijg ik de melding:

Error: Can't open specified registry key. Not enoughrights or key does not exist. : Line: 17

Ik heb McAfee nu verwijderd middels het bestandje dat op hun site staat (MCRP) en net geprobeerd McAfee opnieuw te installeren vanaf de CDROM. Dan wordt wel een venster van McAfee geopend, maar dit is helemaal leeg, dus geen tekst, buttons enz.

Verder gebeurt er niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien staat hier nog een oplossing bij die je nog niet hebt geprobeerd:

Hebben Update McAfee legt pc?s plat (+ oplossing)

Ik heb einde maart een gelijkaardig probleem gehad met Bitdefender die plots alle windowsbestanden als virus beschouwde en deze in quarantaine plaatste. Ik heb uiteindelijk mijn pc opnieuw moeten formatteren.

Mail zeker ook je problemen aan de klantendienst van Mc Afee. Hopelijk zijn ze goed bereikbaar via mail want ik moest ook lang zoeken naar het juiste contactadres. Soms werken ze met een externe dienst voor service na verkoop.

Ik deed dit ook en kreeg uiteindelijk een gatis update naar Bitdefender Total Security 2010 + 6 maanden extra abonnement wegens de belkosten die ik had naar hun helpdesk.

Mc Afee heeft je pc om zeep geholpen en dan mag je ook van hun eisen dat zij jouw probleem oplossen en je vergoeden.

Ik had eigenlijk liever gewoon mijn belkost vergoed gezien want bij mij heeft Bitdefender nu wel afgedaan maar ben toch blij dat ik iets van vergoeding losgekregen heb.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en sta dus op je strepen. Mailen, mailen en nog eens mailen tot ze toegeven;-)

aangepast door ameya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt, dit was de gouden tip! Ik heb onderstaande instructies opgevolgd:

Vragen

Heb je XP met servicepack 3 (sp3)?

Heb je een ander scherm (klassieke stijl)

Kun je niks meer kopiëren, verplaatsen ect.?

Heb je geen internet/ netwerkverbinding meer?

Krijg je allerlei foutmeldingen?

Staat er in c:/ Program Files/McAfee/VirusScan/DAT het bestandje 5859.0?

Zo ja, dan is dit wellicht de oplossing in 2 stappen!

Bij mij heeft het mijn pc & laptop weer hersteld.

Uit “gezonde pc het bestandje svchost.exe kopiëren

1) Ga naar START

2) Kies Deze Computer

3) Open Mappen in horizontale menubalk (boven)

4) Ga naar Lokaal station c:/ windows/system32/

5) Kopieer het bestandje svchost.exe naar een USB-stick

Via opdracht prompt het bestandje svchost.exe op de “zieke” pc plaatsen

1) PC aanzetten

2) Na intro (doch voor Windows welkomstscherm) druk op F8

3) Afhankelijk van type pc, nogmaals op F8 drukken

4) Plaats USB-stick in de usb-uitgang

5) Kies veilige modus met opdracht prompt

6) Typ copy e:\ svchost.exe c:\windows\system32 (enter)

7) Typ exit (enter)

Druk CTRL+ALT+DEL

9) Ga naar afsluiten in horizontale menubalk (boven)

10) Kies opnieuw opstarten

11) Herhaal stap 1 t/m 3

12) Kies normaal opstarten

Als je geen svchost-bestand kunt vinden, dan werkt deze oplossing op bewired.nl.

Hier ben ik dus ruim een week mee bezig geweest en het verbaasd me dat deze oplossing niet op de site van McAfee staat.

Hartelijke bedankt voor deze quick fix. Maar goed dat er een forum als deze is waar de digibeet hulp kan vragen.

Grtz, Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.