Ga naar inhoud

PC hangt vast en wil daarna dikwijls niet meer opstarten

Trench

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ik weet niet goed of het een hardware of software probleem is. Eerlijk gezegd denk ik een hardware probleem. Dus effe omschrijven. Als ik mijn pc opstart en windows is ook volledig opgestart, gebeurt het regelmatig dat hij volledig vasthangt. Het lijkt dat het vooral voorkomt als ik effe van de pc weg ben. En dan kan je niets meer doen, zowel muis als toetsenbord doen niets meer.

Als ik den reboot is het zéér dikwijls dat hij helemaal niet opstart. Hij geeft zelfs geen geluid van het moederbord? (of waarvan komt het piep geluidje normaal?). Dus reboot en scherm blijft zwart. (btw, als pc afstaat staat er er oranje lampje te branden van mn scherm, normaal als ik hem opstart flikkert dat groen he, zelfs dat gebeurd dan niet). Nu nog een extra iets, normaal draaien de fan(s) van processor/case als je net opstart effe sneller he, en na 3-5sec draaien ze rustiger en schiet windows in gang. Nu, als ik dus het probleem heb dat hij niet wil opstarten, blijven die fans 'hard' draaien.

Zo, dat is een beetje mijn probleem. Ik hoop dat ik genoeg info gegeven heb? Ohja, ik dacht persoonlijk dat het de hdd was, ik heb hdtune gedraait, en geen enkele slechte sector :s. Ik kan windows opnieuw installeren, maar ik ben een beetje bang dat het een hardware probleem is, en dat het dus totaal onnuttig is om opnieuw te installeren. Klopt mijn gedacht? Want als jullie denken dat het door opnieuw installeren van windows xp opgelost is, wil ik dat best wel eens proberen.

Alvast bedankt,

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan verschillende oorzaken hebben waaronder MB en voeding mijn eerste gedacht zijn.

Voer alleszins onderstaande even uit zodat wij weten met welke hardware we te maken hebben.

Download SysSpec

Start het programma en wacht even tot het klaar is.

Druk op F2

Je kan nu het log opslaan.

Upload dat log hier als bijlage in uw volgende berichtje.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn pc opstart en windows is ook volledig opgestart, gebeurt het regelmatig dat hij volledig vasthangt. Het lijkt dat het vooral voorkomt als ik effe van de pc weg ben. En dan kan je niets meer doen, zowel muis als toetsenbord doen niets meer

...

Nick

Misschien dat de pc niet (goed) terugkomt na slaap- of sluimerstand.

Ga naar het energiebeheer en schakel zowel de slaap- als de sluimerstand uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wilde al vroeger log posten, maar ik kreeg de pc totaal niet meer opgestart :s Dat van slaap/sluimerstand sluit ik een beetje uit want het is echt constant dat hij vasthangt. Gisteren heb ik hem dus niet in gang gekregen :s Maar als je denkt dat dat het probleem oplost wil ik dat zeker nog wel proberen hoor.

hierbij de log

Alvast heel hard bedankt voor jullie moeite!

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.