Ga naar inhoud

TWAIN-bron probleem

Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk met windows 7 maar wil daar nu mijn oude scanner CANON CANOSCAN LIDE 20 op aanschakelen die werkte op XP.

Via de opstart CD wou de computer de toolbox niet overnemen. Heb deze toolbox dan gedownload van internet.

Als ik via toolbox wil scannen, geeft hij de bron (canonscan), maar vervolgens een bericht dat hij de TWAIN-bron niet kan vinden.

Als ik om het even welke knop druk van het scantoestel (maar wat ik bij XP ook nooit heb gebruikt) dan geeft hij melding: Er is geen toepassing geregistreerd voor deze gebeurtenis.

Volgens configuratiescherm apparatenbeheer werkt scanner prima. Als ik via Photoscop via scanner wil importeren dan lukt dit, via Scangear CS 7.0.3.1 (van 2002).

Ik ken er niets van, maar misschien moet er voor de toolbox een nieuwere versie van scangear ? Op internet heb ik op site van Canon een CS 7.0.3.1a (2007) gevonden, maar die kon ik niet downladen vermits er een fout op de pagina is.

Via configuratiescherm aparaatbeheer en dan automatisch naar beter struurprogramma zoeken op internet krijg ik melding dat er geen beter of nieuw beschikbaar is.

Hoe twain probleem oplossen om direct te kunnen scannen via toolbox? (tenzij u me zegt: maak u niet druk en scan via photoschop ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je uw driver hier afgehaald

Je kies OS en taal en dan op submit klikken.

De link werkt niet. Ik merk nu ook dat de links op fora of in mailprogramma's niet meer werken!!

Toch kan ik je vraag beantwoorden. Ik vermoed dat het de canon siie is waar ik inderdaad OS en taal moest kiezen. dan gebruiksvoorwaarden aanvaarden en dan downloaden klikken. Maar dat wil hij niet doen. Misschien ook door link probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen gekeken en het werkt weer.

Wel moet je indien je internet explorer gebruikt op de bovenste gele balk klikken om te kunnen downloaden.

Tja, ik weet dus niet of we het over dezelfde site hebben vermits de 'hier' link in de posts niet werken (zie daarvoo mijn vraag elders in dit forum waar jij op geantwoord hebt, maar het probleem nog niet opgelost is...)

bedoel je deze site:

CanoScan LiDE 20

na OS en taal gekozen te hebben, lukt het vervolgens om het vinkje bij

bebruiksvoorwaarden te plaaten, maadan de toets downloaden gebeurt er niets.

Ik heb dan gezocht naar CS 7.0.3.1a op een andere site en heb dan dit gevonden:

Download Canon CanoScan LiDE 20 ScanGear CS 7.0.3.1a Driver for Windows 2K / Windows XP / Windows Vista - Softpedia

Als ik hier download dan weet ik niet of hij werkelijk download want springt dan naar een volgende pagina...

Ik zie ook nergens een gele balk??? dus we spreken neit over dezelfde site?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op mijn site gezet en dus kan je hier uw driver afhalen

Uitpakken en installeren.

Bedankt, maar zoals ik elders in dit forum duidelijk maak (zie http://www.pc-helpforum.be/f168/links-werken-niet-24198/#post137552 ) als ik op 'driver' klik in uw post gebeurt er NIETS. Zo ook in de andere posts op 'hier' bijvoorbeeld', enz. En dus zo ook op links in mailberichten in mijn hotmail.

Sorry, maar geef hier liever copie van de volledige url, die kan dan ik via Ctrl C kleven in menubalk van internet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je beter dit eerst doen.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.