Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey!

Ik wil PHP op mijn PC met Win XP Home installeren om PHP scripts te kunnen testen op mijn eigen pc.

Daarvoor heb ik al gedownload:

1. apache_1.3.33-win32-x86-no_scr.exe, en

2. php-4.4.0-Win32.zip

Ik heb beide al eens geïnstalleerd volgens de instrukties die ik op html-wijzer - een eigen Windows-php server opzetten gevonden had. Ik had dus ook al een index.php bestand geplaatst in de folder htdocs van Apaahe, en toch gebeurde er helemaal niets als ik http://localhost/ intikte in mijn browser.

Waarschijnlijk heb ik ergens iets over 't hoofd gezien, of verkeerd gedaan.

Ik heb beide programma's weer van mijn pc afgedaan, en wil ze nu opnieuw installeren, maar liefst helemaal korrekt dan wel.

Kan iemand me een raad geven waarop ik moet letten om zeker te zijn dat alles goed verloopt en dat ik uiteindelijk een kompleet goede installatie zal hebben?

Bedfankt op voorhand.

Greetz

Jive1

Geplaatst:

Verwijdert beiden programma.

Download wampserver 2.0

Met dat programma hebt je alles wat je nodig hebt zoals php, sql enz.

Je kan het installeren op welke partitie je wilt.

Ga naar de map en klik op wampmanager.exe

Dan start het programma.

Dan moet je onderaan rechts op icoontje klikken en dan alle service starten.

Als het icoontje niet meer rood is dan kan je op dezelfde manier op localhost klikken.

post-6829-1417704009,5761_thumb.jpg

Geplaatst:

Hey! Bedankt Stegisoft!

Dat liep perfect! Installatie lijk een fluitje van een cent... haha!

Nu is het aan mij om er wat leren mee te werken.

Mijn eerste pogingen en werk zullen zijn een startpagina met dropdown-menu aan te maken voor een nieuwe website die ik voor iemand wil aanmaken.

Het zal wel iets gecompliceerder zijn dan gewone HTML zo zie ik, maar met wat geduld kom ik er wel.

Nogmaals bedankt!

Greetz

Jive1

Geplaatst:

Wel meteen leren met CSS3 en DIV werken.

DIV is wel moeilijker dan TR / TD

Alle begin is vrij moeilijk.

Voordeel van PHP is dan je ook pagina kan includen.

Als je HTML goed kent is dat goed te gebruiken in PHP maar PHP kan ook veel meer doen dan HTML.

Wel netjes code schrijven.

Zelf gebruik ik EditPad Pro alhoewel ik PHP Designer een zeer goed programma is maar ik kan dat niet kopen omdat ik bepaalde betalingmogelijkheden niet hebt en met overschrijving gaat ook niet.

Beiden hebben kleurcode maar bij PHP Designer geeft ook foutcode aan en dat je handig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.