Ga naar inhoud

Harde schijf falend?

Aanbevolen berichten

Een korte situatieschets:

Iedere keer toen ik een image maakte met behulp van Acronis True Image blokkeerde mijn computer en ook de harde schijf op een bepaald punt. Het harde schijf lampje bleef branden.

Vervolgens heb ik een foutcontrole uitgevoerd en een diagnotische scan, toen werden er slechte sectoren gevonden. Deze heb ik laten reparen.

Momenteel ben ik toch verder geraakt bij het aanmaken van een image.

Mijn vraag is de volgende: wanneer moet ik mij zorgen maken over de conditie van mijn harde schijf? Wat wordt er eigenlijk bedoelt met S.M.A.R.T in de diagnotische test? Als resultaat stond er passed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bad sectors kan je wel uitsluiten, maar zelf geef ik ook altijd de tip (en ik doe het zelf ook) om de hardeschijf te vervangen voordat het fout loopt

SMART staart voor Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology

Deze controleert de spinup tijd, slijtage, temperaturen, read write acces en ga zo maar door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als S.M.A.R.T faalt dan werkt de harddisk niet meer.

Slechte sectoren kunnen tot op zekere hoogte hersteld worden maar vroeg of laat zullen nog meer sectoren falen en dan is het te laat.

Ook zal het steeds langer duren eer de pc opgestart worden tot zelfs niet opstarten.

Mijn advies: koop een nieuwe harddisk.

Nu kan je nog uw data redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.