Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

De ventilator van de processor van een vriend van mij draait op rust al tegen 2800 toeren dus raakt de processor steeds onderkoeld :-s kan je hier misschien iets aan doen?

Thx

Geplaatst:
Over welke cpu gaat het hier en welke temperatuur word er uitgelezen?

En zoals Jürgen reeds zegt,ontstof de pc eens grondig met de stofzuiger(op laagste toerental).

Het is van wanneer hij al nieuw is dat hij dit doet en het is een Intel processor, hij staat zelfs als hij op 2000 toeren draait op een te lage temperatuur :-s (onder de 20 graden)

Geplaatst:
Waar leest u die temperatuur af.

Onder de 20°c lijkt mij een verkeerde uitlezing te zijn.

Dit komt van het programma van intel desktop utilities

Geplaatst:
Kunt u het volgende programmatje eens installeren en laten lopen.

Maak daar een screen van en post dit in uw volgende bericht.

Het is inderdaad een slechte aflezing maar ondertussen draait de ventilator wel veel te hard dus :-s en daar kan niets aan veranderd worden waarschijnlijk?

Geplaatst:

Het toerental van de cpu ventilator word meestal door het MB(bios) geregeld.

Dat kun je daar gaan instellen maar het is de vraag waarom draait hij op maximum toeren.

Hoe oud is de PC?

Merk en type als het een merk PC is.

Merk en type MB en cpu als je hem zelf hebt samengesteld.

Geplaatst:
Het toerental van de cpu ventilator word meestal door het MB(bios) geregeld.

Dat kun je daar gaan instellen maar het is de vraag waarom draait hij op maximum toeren.

Hoe oud is de PC?

Merk en type als het een merk PC is.

Merk en type MB en cpu als je hem zelf hebt samengesteld.

Ik heb de pc zelf gemaakt (dezelfde als mijn eigen pc) en deze is redelijk recent dus en bij mij gebeurt dit niet :-s

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.