Ga naar inhoud

Knoop aankoop pc doorhakken

Aanbevolen berichten

Hier ben ik terug. De examens zijn bijna achter de rug, dus de samenstelling mag gefinaliseerd worden. Ik heb nog wat nagedacht, en momenteel is dit mijn samenstelling:

Processor : Intel Core i7 860

Moederbord : Giga-byte GA-H55M-USB3 (Vanwege de prijs en USB 3, alternatieven zijn welkom, want moederborden zijn nog steeds quasi Chinees voor mij)

Grafische Kaart : Sapphire RADEON HD5850 Vapor-X

Harde Schijf : Samsung Spinpoint F3

Geheugen : Kingston ValueRam 4096 mb 1333 mhz (er wordt niks overgeklokt, dus dit moet ruimschoots volstaan)

Optische Drive : Sony NEC Optiarc AD-7240S

Behuizing : CoolerMaster HAF 922

Windows : Windows 7 Home Premium Nl 64bit

Voeding : Antec Earthwatts 650 watt

Opmerkingen of eventuele suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem de ASUS P7PP5D-E ipv de gigabyte moederbord. De gigabyte moederbord gaat er voor zorgen dat zodra er een USB3.0 poort gebruikt word, dat de grafische kaart slechts een PCIe 8x krijgt ipv PCIe 16x. Fat geeft een prestatie verlies van 3% (klein maar als je dan toch kunt kiezen doen we dat in een keer tegoei).

Dirver zou ik deze nemen: Lite-On iHAS524, er is een wisseling van macht geweest in de tussentijd en deze is momenteel de beste.

Voor de rest geen opmerkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of je het interessant vind, maar (ookal werd er niet overklocked) misschien eens kijken naar een andere cpu koeler? blijft alles toch wat koeler en stiller onder.

zo een beetje alles is beter dan de stock koeler, neem bijvoorbeeld een Scythe katana 3 voor 15euro en het scheel je en hoop lawaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem de ASUS P7PP5D-E...

Je uitleg klinkt aannemelijk, maar dan zou ik wel naar de iets goedkopere P7P55D-E LX versie neigen. Ik heb al die opties toch niet nodig.

Driver zou ik deze nemen: Lite-On iHAS524, er is een wisseling van macht geweest in de tussentijd en deze is momenteel de beste.

Ik zal nog eens rondspeuren, maar ik vind die in niet veel Belgische winkels terug (om niet te zeggen geen).

ik weet niet of je het interessant vind, maar (ookal werd er niet overklocked) misschien eens kijken naar een andere cpu koeler? blijft alles toch wat koeler en stiller onder.

zo een beetje alles is beter dan de stock koeler, neem bijvoorbeeld een Scythe katana 3 voor 15euro en het scheel je en hoop lawaai.

Ik zit al tegen de grens voor wat ikzelf (en mijn ouders) voor een nieuw systeem willen neertellen, dus extra koeling is momenteel niet aan de orde. De stockkoeler wordt trouwens overal als goed genoeg gezien als er niet OC wordt.

Nog iets dat ik vergeten ben, er moet nog een draadloze netwerkkaart inkomen, maar van die dingen weet ik niks, onze vorige computer werkte met een USB-zenderding, maar ik acht het verantwoordelijk voor het wegvallen voor korte periodes (~1 s.) elke paar minuten, en dat is allesbehalve handig tijdens het online gamen.

En dan nog een Offtopic vraagje: Om één of andere reden kan elke computer die op ons draadloos netwerk aangesloten is, maar downloaden aan een maximale snelheid van ~230 kb/s. We hebben een gewone aansluiting bij Belgacom die, als ik me niet vergis maximaal 12 MB/s aan zou kunnen. Natuurlijk verwacht ik geen 12 MB/s, maar 230 kb/s lijkt me toch extreem weinig. Onze router is via een splitter aangesloten, omdat er ook een telefoontoestel op de verbinding kan aangesloten worden. Ik verdenk die splitter, maar heb geen idee hoe ik dat vermoeden kan bevestigen. Toevallig niemand die weet waaraan dit zou kunnen liggen?

aangepast door fredie007
Link naar reactie
Delen op andere sites

12MB/s ga je wel kunnen halen, maar dit is bij de downloadsnelheid 1200kb/s (1.2Mb/s).

Hoe dat zit bij belgacom spullen laat ik aan mijn Belgische collega's over, die zullen daar later nog op antwoorden.

De kans is groot dat het aan de USB dongle ligt bij het uitvallen, beste kies je voor een kaartje van Netgear. Of een Broadcom.

Extra koeling is niet nodig, het was ook enkel een suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht en er wordt gesproken van 20 Mbps, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk, ik bedoelde dus bytes i.p.v. bits. Er is hier iets dat onze snelheid beperkt, want van de snelheidsverhoging die enkele maanden geleden is doorgevoerd, heb ik hier niks gemerkt. Ik bots al sinds jaar en dag op een plafond van 230 kbps en zou dat nu graag eens oplossen. Misschien beter aparte topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.