Ga naar inhoud

opstart probleem

cbille

Aanbevolen berichten

Het lukt mij bijna nooit meer om mijn PC te starten zonder eerst te moeten herstarten in veilige modus en dan normaal.

ik kom steeds eerst op een lege bureau blad, zonder de icoontjes (snelkoppelingen naar programma's) en zonder de werkbalk langs onder; dus onmogelijk iets te doen. na een poging in veilige modus gevolgd door een normale start lukt het dan wel.

ik zie : 1. logo scherm van windows (windows wordt opgestart....)

2. even geduld welkom

3. normale bureau blad.

het probleem is dat stap 2 niet gebeurt. Stap1 wel gevolgd door stap 3

wel vervelend. wie heeft een oplossing voor dit probleem waarvoor mijn beste dank

cbille

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

het het gedaan zoals gemeld maar het helpt niet.Na starting windows, komt mijn lege bureau blad ( dus geen stap 2 "please wait - welcome"

dus heropstart in veilige modus waar stap 2 wel verschijnt en dan een correcte bureaublad - gevolg door een normale opstart en dan lukt het.

het is wel vervelend steeds in veilige modus te moeten heropstarten.

groeten

cbille

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een installatiecd of dvd hebt voor je windows, kan je het volgende proberen.

Opgelet: een bijgeleverde of zelfgebrande recovery cd/dvd is niet voldoende.

Start op vanaf de cd/dvd en ga naar de herstelconsole. (zwart dos scherm)

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter om de console te verlaten.

Verwijder de cd/dvd en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel

het probleem is dat ik de gelegenheid niet heb om de herstelconsole op te starten. Bij opstart van de PC vanaf cd/dvd, komt er een scherm voor de taalkeuze en toetsenbord indeling; volgt dan de keuze update of volledige installatie en dus niet de mogelijkheid om de herstelconsole op te starten.

Misschien kan ik vanuit win7 zelf die console opstarten maar ik vind het niet

groeten

cbille

Link naar reactie
Delen op andere sites

(her)start de pc en druk op F8 zodra je beeld krijgt.

Je krijgt nu een scherm met een aantal opties.

Je moet misschien eerst de taal voor je toetsenbord instellen en een gebruiker (en ev passwoord) ingeven maar uiteindelijk moet je dit krijgen.

y1pT8BTdaMqP8uGm9lBMUO992Zue6VXBi7msl5ksdsvBPCmB1QHaoifw-aOO6jybFuYx5hZcK88j900HMfP4SZkuQ?PARTNER=WRITER

Kies dan voor opstart herstel en volg de instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

sorry maar deze oplossing werkt ook niet. Dan heb ik gekozen voor de grote middelen. Harde schijf geformateerd - win 7 opnieuw geinstalleerd en wat denkt u : hetzelfde probleem duikt weer op- en er staan nog geen andere programma's op de harde schijf. Begrijpe wie kan. ik stop ermee en zal blijven min PC 2x opstarten.

toch bedankt voor de moeite

cbille

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.