Ga naar inhoud

nieuwe hd??

Aanbevolen berichten

hallo heb vandaag een nieuwe hd moeten kopen.

nu ik niet zo echt thuis ben in beveiliging enzo was mijn vraag welke software raden jullie me aan voor beveiliging het mogen betaalende software zijn want is een pc voor men werk.

ik ben gisteren alles kwijt geraakt en wil dit nooit meer mee maken dus welke programma's zet ik het beste erop en wat doen ze alvast hartelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een antivirus is alvast een absolute must. Je hebt gratis versies en betalende, maar de ene moet niet echt onderdoen voor de andere. Je kan dus gerust een gratis versie kiezen.

Installeer nooit meer dan één antivirusprogramma op je pc. Hetzelfde geldt voor de firewall.

Goede antivirusprogramma's zijn:

Avast

AVG

Verder is ook een firewall geen overbodige luxe. Windows beschikt reeds over een firewall, maar er zijn betere:

Comodo

Zone Alarm.

Als laatste mag je ook nog een antispywareprogramma installeren. Hier is malwarebytes een goede keuze.

Waarschijnlijk nog de meest eenvoudige tip: je gezond verstand! Klik nooit zo maar ergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer dat je de firewall gebruikt gaat deze misschien vaak vragen om bepaalde programma's toegang te verlenen tot je pc/internet. Klik dus nooit even snel op aanvaarden, maar ga telkens goed na welk programma juist toegang vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.