Ga naar inhoud

Pop3, mapi en imap

Janedo

Aanbevolen berichten

In mijn Outlook wil ik meerdere mailaccounts in 1 postvak laten binnenkomen. Dan kan ik vanaf daar verder bewerken met regels om alles logisch uit te sorteren. Mijn standaardmailadres moet mijn zakelijke mailadres zijn (alleen pop3 mogelijk) zodat de verstuurde mail dit adres krijgt, tenzij ik iets anders aangeef.

Via mijn provider xs4all kan ik een imap-account instellen, wat als voordeel schijnt te hebben dat alles centraal op een server staat en dat ik daar ook vanaf bijv een vakantieadres in kan loggen. Nu wil ik mijn andere accounts, zoals hcc en diverse clubs met eigen mailadressen, daarheen doorsturen. Ook wil ik mijn gmail en hotmailaccounts kunnen gebruiken vanuit outlook.

Het lukt mij niet e.e.a. goed in te stellen. Mn de IMAP-account snap ik niet goed.

Ik heb vlg mij nu een pst-bestand voor de pop3-accounts en voor de IMAP-account een andere plek. Hoe kan ik alle accounts in 1 map krijgen? Of gaat dat niet? Wat is dan de beste en meest foolproof oplossing, o.a. ivm backuppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imap heeft inderdaad het voordeel dat je overal ter wereld de mails kan bekijken omdat de mails op de server blijft.

Je kan met outlook ook imap afhalen maar dat is in feite de haeder die je bekiijkt maar de mail blijft bij de server.

Voordeel van imap is dat het altijd beschikbaar is maar nadeel is de gegevens ook daar blijven en opvraagbaar is door bijvoorbeeld gerecht terwijl bij pop3 de gegevens maximaal 1 jaar blijven op de server van de provider.

Voor uw provider kan je hier zien hoe je moet afstellen.

Indien de mails vanuit de zelfde provider komt dan kan je dat in één map doen.

In outlook kan je instellen waar de mails moet doch ik heb dat niet getest met hotmail als voorbeeld omdat ik hotmail ook niet gebruikt.

Bij Gmail heb ik wel een test gedaan en dat kwam in dezelfde map terecht.

Zelf gebruik ik imap niet.

Maar bij outlook kies je voor nieuw account en dan kies je imap i.p.v. pop3

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.