Ga naar inhoud

critical error in data #45

Aanbevolen berichten

Nou breekt me klomp! Ik heb inmiddels nog een prog geinstalleerd, nl PC Inspector File Recovery. Die vindt weliswaar de externe schijf terug maar zet niets neer in de mappen. Die zijn gewoon leeg en er wordt ook geen poging gedaan om ze te recupereren. In de system info staat zelfs: total size = 0 MB, free space = 0 MB. Geraak daar nu wijs uit.

Voor wie de technische fiche wil lezen, dit zijn de gegevens die ik uit dit prog haal:

Windows drive G: (698,64 GB)

physical cylinders: 255

physical heads: 91201

physical sectors per track: 63

physical sectors: 1465144065

bytes in a sector: 512

Je zou er langzaam gek van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je foutief mbr doet dan zijn al uw gegevens van uw laptop en externe schijf difinitief verloren en kan het niet meer terug opgehaald worden.

Je moet een erg stokoude laptop hebben om niet met de cdrom op te starten.

Zegt maar minimaal 10 jaar oud.

Start de laptop op en tokkelt op toets DEL of F2 of F1 en dan komt je in de bios.

In de tab Boot kan je de cdrom als eerst boot instellen door op enter of - of + te klikken.

Dan zal Ubuntu wel opstarten vanaf de cd of dvdrom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een prog gevonden dat gebruiksvriendelijker is dan het vorige, nl. PC Inspector File Recovery. Nu is het niet de bedoeling dat ik files recover, maar ze overzet naar een andere opslagmedium. Ik heb een andere externe schijf gekocht en ben begonnen met de bestanden over te zetten van de defecte naar de nieuwe. Wat een ellende. De meeste foto's zijn in het jpg formaat en ik kan geen enkele foto meer lezen op de nieuwe schijf. Ik krijg steevast de foutmelding dat de bitmap niet correct is. Bovendien krijg ik bij het overzetten herhaaldelijk de melding dat de data beveiligd zijn en dan crasht het prog gewoon. Ik weet dus gewoon niet hoeveel foto's er overgezet zijn. Dat speelt natuurlijk geen rol omdat ik ze toch niet kan openen. Mijn vraag is of er een soortgelijk herstelprogramma bestaat dat ook een delete-functie heeft of in elk geval automatisch over de beschadigde bestanden kan springen zonder dat het geval crasht. Ik heb er al een paar getest voor ik met dit begon, maar geen enkel slaagt erin behoorlijk werk af te leveren.

aangepast door walterwill
andere progs
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.