Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met het koppele van mijn Nokia E71 met mijn laptop. Mijn lapop heeft een Bluetooth stack van Microsoft V 5.1.2600 (Build 5512). Als ik via Configuratiescherm --> Bluetooth Apparaten --> Toevoegen ... --> "Mijn apparaat is ingesteld en kan worden gevonden"aanvink en dan op "Volgende"klik verschijn de volgende mededeling: "Windows kan geen Bluetooth-apparaten vinden. Controleer of uw Bluetooth-radio is verbonden met uw computer en is ingeschakeld. Controleer ook of het Bluetooth-apparaat is ingeschakeld. Volg de installatieaanwijzigingen van het apparaat en klik op Opnieuw zoeken."

Mijn E71 geeft aan onder Menu-Connectiviteit-Bluetooth, Bluetooth: Aan, Telefoon: Waarneembaar, dan de naam van de telefoonen als laatste Externe SIM-modus: Uit

Vervolgens heb ik in Configuratiescherm --> Bluetooth Apparaten "het tabblad Opties gekozen en "Detectie" aangevinkt. Ook heb ik aangevinkt dat Bluetooth Apparaten verbinding met Deze Computer mogen maken.

Als ik daarna op "Toepassen"en "OK" klik verschijnt de foutmelding "Er is een fout opgetredentijdens het opslaan van de instellingen. De volgende instellingen zijn niet opgeslagen:

-Detectie-instellingen

-Verbindingsinstellingen

Ik weet niet meer wat ik moet doen :bawling: om het wel te laten werken. :pcguru:

Wie kan mij de weg wijzen?

Alvast dank voor de hulp. Hansjoos :ciao:

Geplaatst:

Hartelijk dank voor advies. Heb gedaan wat u advseerde, maar geen resultaat tot dusver. Volgens mij zit het probleem in de Bluetooth software op mijn laptop. Daar moet ik nog verdere hulp over krigen. Laat nog weten hoe dit verder afloopt. Maar zeer bedankt alvast, Hansjoos :ciao:

Geplaatst:

Misschien een overbodige opmerking... Maar je draadloos netwerk staat toch actief op je laptop. Dan pas kan namelijk ook je bluetooth werken.

Geplaatst:
Misschien een overbodige opmerking... Maar je draadloos netwerk staat toch actief op je laptop. Dan pas kan namelijk ook je bluetooth werken.

Bedankt voor uw opmerking.

Ik ben momenteel op een camping en de enige verbinding die ik heb is een WiFi verbinding met het internet. Ik zit dus niet in een draadloos netwerk, voor zover ik weet en of mijn laptop's netwerkverbinding dan nog actief is of open staat weet ik ook niet. Maar ik dacht altijd dat als je laptop met Bluetooth en je gsm met bluetooth zijn uitgerust er dan een verbinding tot stand gebracht zou moeten kunnen worden. :hmmmm2:

In ieder geval dank voor uw reactie, het heeft me verder aan het denken gezet. Een oplossing heb ik echter nog niet, tenzij u mij nu gaat vertellen dat ik het kan vergeten omdat ik met mijn laptop eerst in draadloos netwerk moet zitten

Dank en groeten, hansjoos :ciao:

Geplaatst:

Het is niet nodig dat uw laptop in een draadloos netwerk aanwezig is. Maar de draadloze netwerkadaptor moet wel aan staan. Op veel laptops gebeurt dit via een knopje wat dan meestal een antenne-symbooltje blauw doet oplichten. Als je wifi verbinding hebt met het internet betekent dit dus dat je netwerkadapter actief is en zou bijgevolg ook je bluetooth moeten werken. Dit kan je ook zien aan een blauw symbooltje rechts in de taakbalk. Als je met de rechtermuisknop op dat symbooltje klikt en je ziet staan 'bluetooth device not found', dan is er toch iets mis met de adapter van je laptop.

Geplaatst:
Het is niet nodig dat uw laptop in een draadloos netwerk aanwezig is. Maar de draadloze netwerkadaptor moet wel aan staan. Op veel laptops gebeurt dit via een knopje wat dan meestal een antenne-symbooltje blauw doet oplichten. Als je wifi verbinding hebt met het internet betekent dit dus dat je netwerkadapter actief is en zou bijgevolg ook je bluetooth moeten werken. Dit kan je ook zien aan een blauw symbooltje rechts in de taakbalk. Als je met de rechtermuisknop op dat symbooltje klikt en je ziet staan 'bluetooth device not found', dan is er toch iets mis met de adapter van je laptop.

Dank voor uw reactie.

Ik zie in de taakbalk 2 symbooltjes, de ene is een computerschermpje dat, als ik er op ga staan met de cursor zegt dat ik een draadloze netwerkverbinding heb, signaal sterkte: "zeer goed" en status: "verbonden". Het andere symbooltje is een "antennetje"(inederdaad blauw) en noemt zichzelf "Wireless Assistant". Ook zie ik daar het Bluetooth symbooltje. Maar een opdracht (met een rechter muisklik hierop) "Een Bluetoth-Apparaat toevoegen levert aan het eind niets op.

Ik heb geen "antenne" symbooltje dat, als ik er met mijn cursor op ga staan, blauw oplicht. Ik zie ook nergens de opmerking "'bluetooth device not found'. Al met al, het werkt nog steeds niet.

De reden waarom ik zo naarstig zoek nrar een verbinding tussen telefoon en de laptop is dat ik door een onverklaarbare reden 2058 contacten op de telefoon heb staan, terwijl ik er in werkelijkheid maar 480 om mijn laptop heb staan. Ik zoek dus een moglijkheid om met enkele muisklikken de 1579 (duplicaten), die er teveel op staan, te verwijderen.

Helaas heb ik de usb-kabel voor tussen laptop en gsm, thuis laten liggen. Niet slim.

Maar nogmaals dank voor uw "meedenken". Ik denk dat ik het probleem maar moet laten liggen todat ik weer thuis ben. Met vriendelijke groet,

hanjoos

• 1 maand later...
Geplaatst:

Goedenmorgen, heb een tijdje niet naar dit probleem kunnen kijken i.v.m. vakantie. Had wel de laptop mee, maar weinig internet (wifi) mogelijkheden onderweg.

Heb overigens inmiddels het probleem op kunnen lossen via Nokia/Ovi suite.

Bedankt voor de hulp, ook de forumleden die op mijn probleem hebben gereageerd.

hansjoos :ciao:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.