Ga naar inhoud

Draadloze verbinding werkt niet of af en toe

havik

Aanbevolen berichten

De stralingen zal het wel niet gebeuren tenzij uw router vlak naast de microgolf staat.

Wat wel kan zijn de kanalen die gebruikt worden.

Ook bleuthooh kunnen de signaal verstoren.

Wat je wel kan doen is naar de router gaan.

Daar kan je bij wireless of gavanceerd / wireless bij channel en SSID de kanalen wijzigen maar ook eveneens de signaal sterkte instellen.

Als u overal N signaal hebt kan je best in de router alleen N signaal laten zenden.

Bij channel kan je de kanaal wijzigen.

Dat is een kwestie van testen.

Uw draadloos telefoon gebruikt een bepaalde kanaal en het is beter dat de router een andere kanaal gebruikt.

Zelf gebruik ik kanaal 7.

Bij wijzigen zal u even geen internet hebben.

Maar het is beter om de modem en router weer op te starten na wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft

Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord, maar ik heb reeds een hele dag alle mogelijkheden geprobeerd, ook de door u voorgestelde, en niets lukte. Ofwel is er een bron van storing die moeilijk te bepalen is.

Zodat ik de omslachtige maar zekere wijze zal kiezen van een kabel te gebruiken.

Jammer dat het niet draadloos kan, want het is een heel werk om een kabel te installeren.

Daarbij hoorde ik dat ook anderen sukkelen, wat kan beteken dat ook zij teveel onbekende storingen ondergaan.

Toch van harte bedankt voor de goede wil en raad.

Prettig dag nog en veel plezier op het forum.

Havik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in de router welke firmware je hebt.

Waarschijnlijk is dat bij system

Huidige versie is 0.06

Anderzijds is uw router van de G type.

Zou je niet overwegen om een nieuw router te kopen van de N type.

Je kan de oude router herbruiken als extra antenne door de router in te stellen als access-point.

De reden ervan is dat tegenwoordig internet steeds sneller gaat en uw router gaat niet met de tijd mee.

Daarbij geef N type een veel beter signaal en ook veel verder.

Vergelijking:

B = 12 Mbps

G = 54 Mbps

N = 300 Mbps

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.