Ga naar inhoud

hardeschijf formateren

john13

Aanbevolen berichten

hallo,ik ben hier nieuw hoopelijk zit ik op het juiste adres

Omdat mijn pc voordurend vastliep , heb ik met de cd van mijn laptop, met xp home edition, mijn hardeschijf geformateerd en deze er op gezet, alles bleek te werken tot ik hem afsloot en terug opstarte ,hij bleef opstarten en afsluiten zonder stoppen , ik heb dan terug op gestart via de cd rom en terug geformateerd, maar na uren was de schijf nog niet volledig ,geformateerd , dat ik besloot te stoppen.

Mijn vraag is nu hoe komt ?of is mijn hardeschijf kapot en hoe kan ik dat controleren ?

mvg john13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de bedoeling dat je de windows-cd van een andere pc gebruikt om windows op je eigen pc te installeren. Dat mag niet van Microsoft. Tenzij je een andere key gebruikt van bijvoorbeeld je kapotte windows cd.(maar dat is ook al twijfelachtig volgens Microsoft).

De cd van je laptop, was dat een windows cd of een recovery cd. In dat laatste geval ga je die inderdaad niet kunnen gebruiken op je pc.

Waarschijnlijk is er tijdens het installeren iets fout gelopen. Dit kan je herstellen met de windows cd normaal. Hiervoor mag je wel eender welke xp home-cd voor gebruiken.

Start de pc op via de cd-rom. Kies voor de optie repareren.

Typ fixmbr en druk op Enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

bij fixmbr krijg ik het volgende

het lijkt erop dat deze computer een niet standaard of ongeldige mbr heeft.

fixmbr kan de partitietabellen beschadigen als u door gaat .

hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf ontoegankelijk worden .

ga niet door als u geen probleem hebt met het verkrijgen van toegang tot het station

weet u zeker dat u een nieuwe mbr wilt

ik heb het dus nog niet gedaan omdat ik niet zeker ben wat de gevolgen kunnen zijn , en de cd rom die ik nu gebruik is inderdaad voor een HP laptop , ik zou dus best eerst kijken voor een andere versie , of zou ik windows 7 kunnen gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt best die cd-rom van je laptop niet voor je pc.

Is het een oude pc? Windows 7 vereist toch wel recente hardware?

Wat zijn de specificaties van je pc?

Download SysSpec.

Start het programma en wacht even tot het klaar is.

Druk nu op F2 en dan kun je het logje als .txt bestand opslaan.

Upload dat log hier als bijlage in uw volgende berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.