Ga naar inhoud

netgear xe102 probleem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen :)

Om mijn laptop van internet te voorzien gebruik ik een netgear adapter, de xe102, ge combineerd met een Cisco router.

Dit werkte perfect, hoewel soms lastig, omdat je laptop niet helemaal draadloos is, maar daar leer je mee leven.

Nu begonnen er enkele dagen geleden enkele problemen.

als ik op de laptop zit, komt het wel eens voor dat door een slechte beweging, de netwerk stekker unplugged werd. Vroeger stak ik die gewoon terug in, en kon ik verder surfen. Maar nu lukte dat niet, en moest ik steeds eerst de power van mijn verdeelstekker off zetten, vervolgens de laptop reboten, en dan als hij helemaal opgestart was, de power terug aanzettten, en kon ik terug verder werken.

Was niet echt handig, maar met wat voorzichtigheid hing het wel. Maar sedert gisteren lukte zelf dat "trukje" niet meer, en kan ik dus niet meer op het internet.

Nu kan het zijn dat mijn zusje heeft zitten knoeien met de lan settings, maar ik kan toch niet direct iets fouts vinden.

Iemand enig idee wat er fout gegaan is?

(het helpt niet als ik de adapter zonder verdeelstekker in de muur stop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 14 Mbps Powerline Ethernet Adapter.

Dat is wel heel erg laag terwijl tegenwoordig de norm 85 Mbps zelfs 200 Mbps is.

Het kan zijn dat er iets met uw instelling is maar ik vermoed eerder dat u veel te lichte versie hebt.

Zou je niet beter een betere versie kopen zoals deze

Onderaan ziet je zelfs draadloos versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begonnen er enkele dagen geleden enkele problemen.

als ik op de laptop zit, komt het wel eens voor dat door een slechte beweging, de netwerk stekker unplugged werd. Vroeger stak ik die gewoon terug in, en kon ik verder surfen. Maar nu lukte dat niet, en moest ik steeds eerst de power van mijn verdeelstekker off zetten, vervolgens de laptop reboten, en dan als hij helemaal opgestart was, de power terug aanzettten, en kon ik terug verder werken.

Als de stekker van de netwerkkabel loskomt door een beweging, was hij niet goed ingeplugd. De stekker van een netwerkkabel klikt vast bij het inpluggen.

Ik vermoed dus een defecte netwerkkabel tussen de adapter en je laptop.

Heb je een andere om eens te proberen of die beter gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het probleem ondertussen al gevonden, lag aan de adapter.

maar nu ga ik overschakelen op draadloos.

iemand enige tips over wat ik het best koop bij mijn draadloze cisco router? want draadloos verbinding zit niet standaart op die laptop (medion 8-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegewoordig zijn er 2 verbinding snelheden.

G = 54 Mbps

N = 300 Mbps

Dus N type is sneller dan G type.

Internet wordt steeds sneller en dan is het ook beter dat je meteen de hoogste snelheid neemt. Daarbij kan N type veel verder signaal zenden.

Je dient het gewoon in een usb poort in pluggen en dan cdrom starten en normaal gezien zal het werken. Het zal in principe de sterkste signaal nemen.

Doch de snelheid wordt wel bepaald door de router.

Als je op dit moment een router hebt van G type dan is de signaal ook niet zo sterk maar je kan perfect N type combineren met G type.

Dus modem -->router --> Develo-->Develo draadloos-->draadloos usb-netwerkkaart.

Maar je kan ook zo doen:

Modem --> draadloos router van de N type ---> draadloos usb-netwerkkaart.

Is de afstand te ver:

Modem --> draadloos router van de N type ---> Draadloos range extender N type -->draadloos usb-netwerkkaart.

Range extender moet je gewoon in de stopcontact aansluiten en dan draadloos verbinden met de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.